December 3, 2005
Hej på dig!
Jag har en Epson Stylus C64, en bläckstråleskrivare.
Deras skrivare är jätte kinkiga när det kommer till att byta patron.
När man ska byta patron nåste man först öppna programmet för skrivaren och sedan säga åt skrivaren att göra så att man kan byta patronen. Eller så kan man bara trycka på en knapp på skrivaren.
Jag tog den enkla vägen och tryckte på knappen, bytte patron och skrivaren surrade och hade sig som den brukade.
Men nu är problemet detta, den skriver inte ut nu. Jag har försökt med det mesta men det har inte fungerat.
Vet du hur man kan göra? Har du något specialknep?
Här är en länk till just den skrivaren jag har problem med.
http://support.epson-europe.co...../index.htm
February 11, 2004
Kommer inte med ett svar/lösning du väntar på. Min gamla skrivare var just en Epson Stylus C64 där en av färgen tog slut.
Fick sen nya patroner (alla färger inkl svart). Började med att byta färgpatronen som var slut. Blev fortfarande inget när jag skrev ut. Fick då för mig att byta alla patroner.. yeah right. Då blev det inget alls på pappret. Bytte då tillbaks till dom gamla patronerna igen.. fortfarande helt blanka sidor. Skuttade ner till apoteket och köpte sån där rengöringssprit. Tänkte att man skulle göra rent skrivhuvudet på skrivaren. Efter mycket och men så fick jag lite färg på pappret (jag betonar lite) Nåja, det hela slutade med att jag slängde skiten och köpte en billig HP skrivare för nån hundralapp.
1 Guest(s)