January 5, 2004
Igår dog mitt Powercolor Radeon 9800SE. Oklockat, inga upplåsta pipelines eller dyl. Enda som inte var orginal är den Arctic Cooling VGA Silencer som rullat med fläkten i högsta läget sen kortet var nytt.
Kortet är inhandlat hos komplett för c:a 10mån sedan. Kvitto etc. finns kvar. Kylaren är köpt hos Mycom, samma sak där - kvittot finns kvar.
Nu vill jag dels veta om ni tror att jag har chans på att detta faller under garantin, dels om vad ni har för andra erfarenheter av garanti på grafikkort.
March 5, 2005
Om du har bytt kylare så har du ingen garanti kvar. Däremot kan du sätta tillbaka orginalkylare och "hoppas" att tekniker inte märker nåt, vilket dom oftast inte gör. Du har inte mycket att förlora här så på med gamla kylare och skicka tillbaka kortet så ska du se att det löser sig.
December 27, 2003
är det fläkten som gått sönder får du ny på garanti, men om kortet gått sönder pga att fläkten är trasig tror jag inte du får något nytt kort. Eftersom att du har tagit bort originalkylaren försvinner garantin, men har du lite tur kanske du får ett nytt.
eller så kan du sätta tillbaka originalkylaren och hoppas på det bästa 😛
January 5, 2004
1 Guest(s)