March 10, 2003
Tycker samma här, har själv en riktigt bra TFT ( http://www.misco.se/Product/Pr.....mId=375070 )
Men den är långt ifrån lika bra som min 19" Nokia CRT. Märker enorma skillnader
på kontraster och färger i photoshop t.ex.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 14, 2006
Men asså TFT skärmarna har blivit ENROMT mycket bättre än vad dem var för kanske 2-3 år, visst i nuläget är CRT skärmarna bättre men jag skulle säga om utvecklingen fortsätter som den gör så är TFT skärmarna lika bra om inte bättre än CRT skärmarna om 2-3 år.
Nu är det säkert någon som står och hoppar på datorn och tycker att jag är en idiot men det är min åsikt.
Min kompis har en 3 år gammal TFT skärm och när man lirar cs så flytter alla färger ihop, och blir bara en kladdig bild.
December 24, 2002
gurragustaf wrote: Men asså TFT skärmarna har blivit ENROMT mycket bättre än vad dem var för kanske 2-3 år, visst i nuläget är CRT skärmarna bättre men jag skulle säga om utvecklingen fortsätter som den gör så är TFT skärmarna lika bra om inte bättre än CRT skärmarna om 2-3 år.
Nu är det säkert någon som står och hoppar på datorn och tycker att jag är en idiot men det är min åsikt.Min kompis har en 3 år gammal TFT skärm och när man lirar cs så flytter alla färger ihop, och blir bara en kladdig bild.
jag har en väldigt bra och skarp TFT och vi har massvis på jobbet... men ingen av dem överträffar färgerna hos en t ex Sony trinitron eller liknande.. Även om bilden är VÄLDIGT skarp, vad hjälper det om TFTerna helt enkelt inte kan visa alla färger..??
August 9, 2005
Det jag tycker är jobbigt att tex i Photoshop så kan man inte välja en specifik pixel lika lätt på en CRT som på en TFT. Tycker att det kan vara väldigt jobbigt. Eller så är det bara jag som har ställt in CRT-skärmen fel. Men som det är nu i alla fall är det sämre att Photoshoppa på CRT än TFT, även om alla färger inte blir helt rätt.
March 10, 2003
Sitter med en Wacom bräda så jag har inte märkt av det problemet du nämner.
Kanske för att rita med en mus är som att skriva sitt namn med fötterna.
Det går men det är krångligt och tar ett bra tag att öva in.
Kör 1600x1200 på den datorn jag ritar på med min Nokia 930c skärm.
Oftast så är mina edits större än det, så jag kör uppförstorat för det mesta och då har man inga problem med att träffa rätt pixlar med pennan.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)