October 10, 2001
On 2002-06-15 18:21, Iceman wrote:
Jag undrar vad ni har för erfarenheter av Via C3 processorer. Är de tillräckligt snabba osv..
En C3 800MHz kostar ju bara 500 spänn, så det är klart intressant om man ser till priset. Men hur bra är dom egentligen?
I tester som jag sett så kan man se att den är något "segare" än Celeron 2 med 128kb L-2 cache. Hur den är att överklocka vet jag inte, men skulle tro att det inte är dess bästa egenskap. Hur som helst så är den billig och strömsnål, dessutom är VIA C3 den klart svalaste processorn på marknaden nu. 😀
October 10, 2001
On 2002-06-17 17:32, fullex wrote:
Hur funkar en VIA processor till att ha som mp3/divx dator? Skulle ju vara perfekt att använda den till det eftersom den kostar så lite och inte behöver någon fläkt./Alex
Till det så ska den nog funka alldeles ypperligt! Om du köper den med 133MHz bus på 933MHz så ska det flyta på fint med DIV-x filmer, och för mp3 så räcker det med en Pentium 166, så VIA:n kommer garanterat att vara värd sitt pris 😀
April 1, 2001
Jag chansade och köpte mig en Via C3 800MHz cpu. Den fungerade klockrent i ett Gigabyte GA-6SMZ7 med SIS 630E chipset Så nu har man en extra burk med integrerat audio, video & LAN Riktigt schysst
Nog för att man har hört att Via C3 processorerna är strömsnåla och inte blir så varma... Men att det var såhär hade jag ingen aning om. Satte dit en hyfsat stor fläns (Vantec) och smetade på lite Artic Silver 3. 24ºC låg cpu tempen på i BIOS setupen. Det är ganska lågt det. Jag kanske ska tillägga att detta var utan fläkt på kylaren 😀
2 Guest(s)