June 1, 2006
Hej, så här uppstod problemet..
En dator med ett DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D med 1st Western Digital 120GB IDE 7200rpm 8MB (2001) och 1st Western Digital 250GB IDE 7200rpm 8MB (200?) satt i ett chassi.. plötsligt så slutade ljudkortet (Onboard) fungera och då skulle vi byta till ett annat (Onboard från ett annat DFI) jag hade och då tog vi ur alla grejor och plaserade på bordet alltså utan chassi, sen när vi skulle testa då vi bytt ljudkort så startade inte windows xp, då var det bara att installera om windows xp, och då när vi formaterat disken osv och när installationen ska börja så står det "Error loading operating system_". Jag har testat på min dator (DFI Lanparty nF4 SLI-D) och det blev samma fel, sen testade jag på ett MSI S754 AGP och det fungerade hur bra som helst, verkar alltså som att det är något krångel med DFI brädorna, har totalt testat på 2st DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, 1st DFI Lanparty nF4 SLI-D och ett MSI K8N FSR S754 och hårddiskarna fungerade på utmärkt på MSI K8N men inte på nått av DFI brädorna, blir bara "Error loading operating system_"
Varför står det "Error loading operating system_" när Windows XP ska starta på IDE ATA hårddiskarna?
MVH Victor
1 Guest(s)