October 20, 2001
Hur fasen ska jag kunna använda mitt antika nätagg på 230V att styra mina fläktar med?
Undrar hur det går till att bygga så att jag kan ha 2 nätagg på en dator, kan ju inte direkt ansluta 2st till moderkortet
En sjyst beskrivning skulle vara bra om nån kan ge en sådan och kanske ev. med bild(er)
Tack på förhand!
October 20, 2001
Ja, men hur?
ska jag bara stoppa in det andra nätagget och stömsladden i den sen sätta in fläktarna och det funkar när jag sätter på datorn?
Problemet är HUR får jag igång det andra, vadå funkar det bara att ha den vanliga strömsladden sen så använder jag bara av och på knappen på backsidan?
Blir ju hel knass om jag inte kan få in bägge nätaggen så att båda styrs med av/på knappen på datorn.
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-26 11:14 ]
August 7, 2001
är det et at eller ett atx agg? jag antar att det är ett atx agg efter som att det har en knapp på baksidan ett atx agg startar man lämpligt genom att ansluta den gröna sladden på moderkortskontakten till jord. eller om du vill att det skall starta samtidigt som datorn, så kopplar den gröna till den andra gröna sladden. är det et at agg så är det ju bara att knäppa på det. men om du vill att dom skall starta samtidigt så får du ta å koppla in ett relä som startar at-agget. ström är ju bara att koppla in som vanligt i agget, lr om man är lite händig så kan man löda kablar mellan bläcken på högspänningskontakterna, så slipper man att ha två powersladdar. att koppla in fläktarna på agget gör man precis som vanligt!
det är inte mitt fel om du dör eller något går åt h*****e
October 20, 2001
Asså jag såg att man kunde koppla den gröna från mitt extra 230W ATX agg sen koppla på den på den gröna sladen på den gröna sladden som går till moderkortet på mitt första agg, är det så man gör?
Asså grön sladd från 230W TILL grön sladd på 340W agget, kommer dom då starta samtidigt?
Sen finns det ingen av/på knapp på 230W agget såg jag nu.
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-26 18:09 ]
May 9, 2001
Kolla detta
http://www.speedy3d.com/articl.....ndex.shtml
eller denna
http://www.virtual-hideout.net.....ndex.shtml
Intel PIII 866|ThermoEngine V60-4210 kylfläns|Intel E815EEA|512Mb PC133 RAM|2 st IBM 30Gb HD|CL GeForce 2 GTS|Plextor 16/10/40 brännare|SB Live Platinum|Win XP RC1|Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black|9 fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-10-27 11:13 ]
July 14, 2001
On 2001-10-26 18:08, Vecna wrote:
Asså jag såg att man kunde koppla den gröna från mitt extra 230W ATX agg sen koppla på den på den gröna sladen på den gröna sladden som går till moderkortet på mitt första agg, är det så man gör?Asså grön sladd från 230W TILL grön sladd på 340W agget, kommer dom då starta samtidigt?
Sen finns det ingen av/på knapp på 230W agget såg jag nu.
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-26 18:09 ]
NÄ!, grön-->svart ska det va..
ta svarta ifrån ditt 340W
1 Guest(s)