November 9, 2005
Hej allihopa! jag har ett väldigt konstigt problem med min dator.
jag har en lite äldre dell, typ 3 år gammal. Innan fanns det bara en 40gb hdd i burken, men när jag stoppade in en seagate 250 gb började problemen.
Hårddisken syns, den har en partition och den är fylld till hälften (fyllde den i en kompis dator), det står att den fungerar som den ska när man går in i diskhanteraren.
Jag har använt seagates discwizard för att aktivera 137gb+ hdd i windows.
Problemet är detta: Jag kan inte lägga in något på disken, men jag kan använda det som ligger på den. Jag kan inte "rara" upp något som redan ligger på disken till samma disk.
När jag försöker stoppa in något på disken laggar datorn samman, och det kommer upp en skumt felmeddelande om "försenad skrivning misslyckades"
Min support har ingen aning 😛 Sa åt mej att skicka in disken (Kom tillbaka med en lapp "Hittar inget fel på disk")
Om det är någon som vet vad som kan vara problemet, snälla skriv och hjälp!
November 9, 2005
November 9, 2005
January 9, 2006
johannesburgman wrote:
Om det är någon som vet vad som kan vara problemet, snälla skriv och hjälp!
OM du har formaterat disken med NTFS filsystem på en annan dator så har din dator inte ägande-rättigheter till filsystemet. Du får bara läsa data, inte skriva eller ändra data. Därför du inte kan RAR'a m.m.
I Windows XP Pro så kan du "take ownership", kommer inte ihåg exakt hur men Googla på det så hittar du info på Microsofts hemsida. I Windows XP Home är det lite bökigare eftersom man måste göra det i Safe Mode.
Här kan du läsa exakt hur du skall göra:
http://support.microsoft.com/d.....38;sd=tech
Lycka till.
November 9, 2005
har ennu inte partitionerat upp hddn, men jag testade att "ta ägandeskap" över alla mappar och hela hddn, på det sätt som beskrevs i länken.
Jag gjorde exakt som det stod och det fungerade bra, men jag kan fortfarande inte göra något med hårddisken... förutom då att använda det som ligger på den.
Ett problem som jag glömde ta upp i första hand var att när jag fick hddn och skulle formatera den för första gången så gick det inte; det stannade på 99% och slutade tvärt som om jag aldrig börjat.
2 Guest(s)