April 5, 2002
Det är så att jag har köpt en T28 servicekabel, som funkar med i princip alla SE-mobiler, och som man använder för att utföra diverse servicearbeten såsom borttagning av operatörslås osv. Men jag får det inte att funka. Sladden går från mobilen till Com-port, o datorn känner inte alls av den! Jag vet inte vad det är för fel, på sladden står det "GS-AM601". Nån som vet vad man ska göra för att det ska funka?
Kolla så att inte nån port är avstängd i BIOS på datorn.
*Edit*
Funkar det att ansluta någon annan pryttel på samma port?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 14, 2001
Har själv en com-ports-datakabel av den gamla sorten (den som kom f.o.m. T28) datorn känner ej av mobilen eller så, knappt att program lyckas förstå att telefonen är ansluten heller, till min T610 fick jag bläddra lite i menyerna så hittade den telefonen, ibland.. var mest i komunikaitons-menyn... funkade ej så bra.. kör mestadels BT nu...
1 Guest(s)