May 21, 2002
http://www.guru3d.com/cgi-bin/.....4097,32357,
fan va sjukt snabbt den måste ha snurrat för att lyckas me nåt sånt 🙂
February 15, 2002
Det här har uppmärksammats i diverse svenska datortidningar, till exempel PC Hemma där flertalet läsare har råkat ut för samma sak. Tror att en till och med hade fått splitter i armen...
Som sagt så finns den risken när du kör CD-skivor i över 48x, och speciellt om det är skivor som man tex tappat i golvet eller liknande då det kan uppstå småsprickor, vilket markant ökar risken för att CD:n ska sprängas.
April 11, 2002
Hade min cdrom utanför datorn liggandes på en nätdel med en skiva i ... installerade linux .. jaja, iaf så råkade jag luta den lite granna, o då rassla det till nå fruktansvärt i cdrom .. (obeskrevligt ljud).. dödade strömmen snabbt som fan. Senare kopplade jag in den igen o skicka ut släden ... skivan var helt avskrapad i centrum o så låg det fragment av skivan i hela cdrommen. Fick rensa ur den o dammsuga skiten innan den funkade igen. Så var FÖRSIKTIGA med att flytta på datorn eller luta den när ni läser en skiva !! =)
June 28, 2001
Hände nästan samma med min Sony 48X:are... kom hem efter jag hade köpt nytt modem, donade in det i datorn, satte i skivan och startade installationen.... *SMACK*, hela skivan gick i bitar! Stängde av datorn och skrivade upp skiten, ruskade ut det som var kvar av skivan. CDROM:en fungerade fortfarande men tyvärr tog det en stund innan jag fick igång modemet =(
November 22, 2001
Var på lan och spelade BW, så helt plötsligt funkade inte mitt BW, ev så kom ngt fel upp el linadne för jag stängde ner skiten och tryckte ut cd:n, till min förvåning inte en hel cd. Ahhh, tänkte jag och stängde av skiten... Det är ju inte så bra... Hoppas bara cd:n lever.
Plocka ur cd bitarna, stora som små, tills jag inte hörde ngt skrap el liknande från små bitar. Sätte på skalet på cd:n och satte i den i datorn, och den funkar klockrent, även ett halvår efteråt.
PS: Bränd Starcraft:Broodwar skiva
1 Guest(s)