January 25, 2007
har en fråga egentligen hur man bäst sköter om en extern hårddisk, vet att man kan nog förkorta livslängden en del, jag brukar bara trycka på stänga av knappen då jag vill ha den avstängd utan att följa windows säker bortagning av maskin vara
hur ska man göra egentlingen och finns det risk för krash tidigare om man inte gör säker bortagning? ska man kanske först dra ut usb kablen och sen stänga av,
eller säker bortagning först, sen kabel, sen stänga av knappen?
vill inte få en krash any time soon så jag vänder mig till er? hur är det egentligen?
tack för svar!
January 18, 2007
Macxii wrote: bara en sanbb följdfråga, om jag stänger av datorn medans den externa är på gör det inget va? bara och trycka på stänga av knappen då va? efter att datonr är avstängd
är inte säker men ja har gjort så en längre tid å bara ha den i osv men har inte hänt nått iaf
January 25, 2007
hm jag har en packard bell 400 gb
har haft den ett par månader och jag har alltid ignorerat det här säkerbortagning men jag tänkte är väl bra om jag förlänger livet så länge som möjligt på den.
så jag började göra det, sedan började problemen uppstå. Fick först någon athlon varning med en massa nonsens text så fort jag använde någon fil på den externa, men det har bara hänt 1 gång hittils.
sedan har den inte velat starta riktigt och det kan bero på att kabeln är mycket dålig för då jag juggar lite på den säter den igång. andra gånger går den inte alls igång och ibland tar det kanske 1-2 sek efter jag har slagit på den att starta upp.
och nu så la den av heltplötsligt och sen satte på sig igen. Jag vet inte hur de mår av hette riktigt men den ska ju sitta på en fot men jag har lagt den platt på chassit för det är en rätt bra placering.
iaf kan den stänga av sig elelr bete sig konstigt efter ett tag då den är ganska varm? vill höra era synpunkter lite på det här.
tack.
1 Guest(s)