February 12, 2002
Är det något jag bör tänka på om jag ska plugga in en sådan här i min server som är igång 24/7? Tänker i banor livslängd osv.
February 12, 2002
Aja, diskutera det där på er fritid: 😛
Jag beställde en sån där iaf och nu ska den stå brevid min serverdator ikopplad där jämt.. Powermanagement inställningar som gör att hårdisken sover funkar det på externa hårdiskar också.
Kan man ha någon överhettningsavstångning?
March 14, 2001
Precis det jag gör, eller tänker du betala mig?
Vill du inte veta vad som är bäst för din hårddisk gör väl inte denna tråd någon nytta.
Antar det fungerar på externa hårddiskar också, fast ställ den inte för lågt då disken slits mer av att starta upp/ner var och varannan timme. Ahh just fan, du ville inte veta vad som var bäst för disken, förlåt.
Överhettningsavstängning, kan man väl, men troligen inte mjukvaruväg. Med lite elektronik bör de gå lätt att göra.
February 12, 2002
Förlåt att du tog det där fel. Men är du säker att du inte är på min lönelista? Vart får du pengarna till godis ifrån? 😉
Hur som helst alla råd som gör att denna disk inte biter i gräset första åren är av intresse då rätt viktig information kommer få sin sista vila där och då vill jag inte att de ska vara bokstavligt.
March 14, 2001
Hah nä ville överdriva lite bara. 😛
Inte vad jag vet iaf, men jag har väl inget emot att hamna på den lista, lite extra cash var väl inget dött av.
Inte så mycket man kan göra egentligen, kör den inte varm och inte för kall. Låt den inte starta upp och ner allt för ofta, används den många gånger per dag kan det vara en bättre idé att låta den snurra jämt.
1 Guest(s)