January 29, 2007
Hej!
Plötsligt slutade min externa HD att fungera. Det går inte att öppna filer som ligger på den, för tillfället är det bara tomt om man öppnar den. Vad kan vara fel, den fungerade perfekt förut!
Har testat Checkdisk eller vad det heter, och då funderade den i ungefär en kvart, sen tillbaka till det gamla igen.
Går det att lösa det här problemet på nåt sätt? Vill helst inte formatera om den...
December 24, 2002
August 5, 2003
Lyssna på den när du startar datorn. Om den låter konstigt så är den nog trasig. Mina två hårddiskar som pajat har uppvisat samma mönster innan de la av helt. Men kolla också i enhetshanteraren vad din externa hdd heter och ladda hem test program från tillverkaren och kolla den. Om det är något fel på den så finns det en stor chans att de byter ut den åt dig.
June 11, 2001
Kan vara att windows-drivisar strular om det tex är via usb eller eSATA, prova att avinstallera den eller se vad felsäkert läge säger om disken.
Har du nyligen anslutit någon ny usb-enhet som var svår att installera eller något sådant så kan det vara en konflikt eller ett virus från tex ett usb-minne.
January 29, 2007
January 29, 2007
January 29, 2007
January 29, 2007
January 29, 2007
April 13, 2004
Grejsimojs wrote: Hmmm nu tror jag att jag har lyckats! På något vänster så stod det att det fanns 467 GB opartionerat utrymme på HDn i diskhantering när jag kopplade i och ur den. Håller på att formatera den nu, HOPPAS DET FUNKAR!
Det gör det antagligen, det kan bli fuckat ibland, men som sagt hoppas nu att det löste sig 😎 😀
January 29, 2007
January 29, 2007
Ursäkta uttalet, men HELVETE!! Hårddisken har fungerat perfekt ända fram tills nu... Nu börjar det stå "Kan inte hitta begärd sektor" igen!!! Exakt så står det i Utorrent på nästan alla torrents och när jag försöker öppna filen står det samma sak!
Jag säger det en gång till, PLEASE hjälp mig
January 29, 2007
2 Guest(s)