January 29, 2007
Hej!
Köpte en extern 500 GB HD för några månader sen, som fungerade jättebra i början. Men sen började det stå "kan inte hitta begärd sektor" på filerna i t.ex Utorrent. Om jag kopplade i och ur hårddisken så kunde den hitta filerna igen, men sen händer samma sak igen efter ett tag. Varför blir det såhär? Det händer oftare och oftare, och nu får jag knappt igång den även om jag kopplar ur den ett tag!
Ibland när jag trycker på den i Den Här Datorn så står det ungefär: Nätverkssökvägen kan inte hittas, se till att du har alla kablar rätt isatta. (Ungefär)
HJÄLP! :cy:
Vet att jag har skrivit om detta förut, men kändes lika bra att ta upp det i en ny tråd.
//Rasmus
January 29, 2007
August 7, 2003
Själva disken slits inte ut fortare men jag antar det är en USB-disk?? USB är inte helt bra med massa drivers och annat junk som gör att helt plötsligt fattas det sektorer osv... Så, e-sata är att föredra.
Torrent-trafik kan vara väldigt disk-belastande. Min disk satte begränsningen så jag inte kunde ladda ned mer än 5 MB/s ex vis. Det var 100% i/o för den disken (bytte till en 7K1000 så nu kan jag ladda 7-8 MB/s)
January 29, 2007
1 Guest(s)