July 18, 2008
Hejsan!
Har en extern hdd på 500 gb där jag sparar all musik och lite blandade saker. Den står på under tiden min dator är igång, fast stänger av sig själv om man inte använder den.
Sen helt plötsligt för någon dag sedan kunde jag inte välja min externa hdd som lagringsplats någon fil jag skulle ladda ner. Jag tänkte inte mer på det utan valde en intern hdd istället. Men nu kan jag inte ens klistra in filer på min externa hdd längre. Och detta gör min lite orolig. Jag försökte avaktivera allt trams om skrivskydd och ändra rättigheter (kör vista) men det gick inte så bra.
Jag har ägt min externa hdd i ca 1 år nu, så det verkar konstigt om den bara skulle låsa sig, fast ändå ge min tillgång till att läsa filerna 😕
Vet någon vad jag kan göra för att kunna använda den för mer lagring (då jag har 300+gb ledigt på den).
Tack
Edit: körde igång diskfragmentering och väl under denna process så gick det att använda den normalt igen :D. Uppdaterar om den blir dålig igen. Tack till mig själv 😀
Edit 2: Nu är problemet tillbaka och inget jag gör verkar hjälpa. Kan bara kopiera filer, men inte klippa ur eller klistra in. Vet någon hur jag kan lösa problemet?
1 Guest(s)