June 18, 2007
Hej jag har en extern Lacie hd som inte stänger av sig när jag stänger av datorn, vad kommer det sig? vad kan jag göra för åtgärd, kan jag fixa det i biosen eller?
ANTEC MIDITOWER SONATA II PIANO BLACK 450W SILE
ASUS P5W DH DELUXE 975X S-775 2X WLAN GBLAN ATX
INTEL CORE 2 DUO E6420 2.13GHZ 4MB 1066MHZ S-77
GECUBE RADEON X1950PRO 512MB 2XDVI PCI-E
DIMM DDR2 2GB PC2-5300 667MHZ KIT (2X1GB), KVR
SEAGATE BARRACUDA 7200.10 400GB 7200RPM SATA
September 17, 2003
Dadde wrote: Sitter där inte en stor avstängningsknapp bakpå det externa hd chassiet? Har inte varit med om en som stängs av med datorn. En anan lösning är att ha dom på samma strömdosa med avstängningsknapp så stängs allt när man stänger den.
Jag har två stycken Lacie externa till min iBook och bägge två stänger alltid av sig både då jag stänger locket (vilo läge) och när jag stänger av datorn. Den stänger även av sig om man inte läser från den på en viss tid, men så fort man söker något som ligger på den så startar den.
Jag hade tidgare en PC och där stängde inte disken av sig så jag trodde det var någon smart sak som Apple hade fixat. Men inget jag har bekräftat.
June 18, 2007
Det ska ju inte behövas efftersom det har ju fungerat på min gamla dator.
Jag vill ju inte att den ska vara på hela tiden heller efftersom jag bara behöver den i bland, och det går inte att starta datorn om jag inte har startat HD:n först.
Det är en LaCie bigdisk D2 500Gb
1 Guest(s)