:-? EXTREMT konstigt fel på min hårddisk! :-?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
:-? EXTREMT konstigt fel på min hårddisk! :-?
johannesburgman
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2005 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett skitkonstigt fel på min hårddisk. Jag har fått den att funka, och lagt in massa saker på den och allt va som det ska vara.

Men plötsligt gick det inte att lägga in saker på den, den är absolut inte full eller ngt sånt.

Notera att allt annat funkar hur bra som helst, man kan gå in på den och använda saker som ligger på den, men just att lägga in fungerar helt enkelt inte.

När man lägger in ngt laggar datorn brutalt, och efter den har återhämtat sej står det:

"En försenad skrivning misslyckades, detta kan bero på att datorns maskinvara inte fungerear korrekt eller att en närverkanslutning inte är giltig. prova att spara den här filen någon annan stans"

Jag kan inte förstå vad felet!! snälla hjälp mej!!

om ni behöver mer info för att kunna hjälpa mej: [email]BurreAlmighty@hotmail.com[/email]

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
975149
November 9, 2005 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter som något tråkigt fel på en sektor på disken, aneledningen till att det funkade är kanske att allt det du skrivit hamnat på "bra" sektorer, men sen när du kommer till en sektor som är "dålig" skiter det sig... När du formatterade den, körde du "snabb"-formattering då eller skrev du på hela disken?

Ett bra program försöka få tag på som kan kontrollera/fixa till vissa fel är Spinrite.

Vad är det för disk? Är den satt direkt till PATA/SATA-anslutning eller sitter den i en USB-låda? (bara att jag sett det där "försenad skrivning" så mycket i såna lådor).

johannesburgman
Medlem
975157
November 9, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag körde en formatering över hela hdd'n, jag använde den vanliga "formatera".

Hårddisken är en intern IDE, och den är ansluten "direkt" på samma sladd som min seagate barracuda 40gb som jag har windows på.

ska prova programmet, tack för ditt svar 😀

johannesburgman
Medlem
975611
November 10, 2005 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

okej! jag använde spinrite över natten och det fungerar bättre nu iaf, jag kan lägga över en fi på typ 500 mb utan att det blir ngt fel... men det händer då och då. jag måste nog lämna in den endå. :S vilket är rätt jobbish för jag köpte den i stockholm :@

tack för ditt tips 😀

johannesburgman
Medlem
975728
November 10, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu fattar jag ingenting? Mitt internet lägger ner varje gång som en skrivning misslyckas? kan det vara något felinställt på mitt nätverk som orsakar problemet kanske?

känner mej helt lost.. ska nog kolla på ett par avsnitt 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 238
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL