November 9, 2005
Jag har ett skitkonstigt fel på min hårddisk. Jag har fått den att funka, och lagt in massa saker på den och allt va som det ska vara.
Men plötsligt gick det inte att lägga in saker på den, den är absolut inte full eller ngt sånt.
Notera att allt annat funkar hur bra som helst, man kan gå in på den och använda saker som ligger på den, men just att lägga in fungerar helt enkelt inte.
När man lägger in ngt laggar datorn brutalt, och efter den har återhämtat sej står det:
"En försenad skrivning misslyckades, detta kan bero på att datorns maskinvara inte fungerear korrekt eller att en närverkanslutning inte är giltig. prova att spara den här filen någon annan stans"
Jag kan inte förstå vad felet!! snälla hjälp mej!!
om ni behöver mer info för att kunna hjälpa mej: [email]BurreAlmighty@hotmail.com[/email]
August 7, 2003
Låter som något tråkigt fel på en sektor på disken, aneledningen till att det funkade är kanske att allt det du skrivit hamnat på "bra" sektorer, men sen när du kommer till en sektor som är "dålig" skiter det sig... När du formatterade den, körde du "snabb"-formattering då eller skrev du på hela disken?
Ett bra program försöka få tag på som kan kontrollera/fixa till vissa fel är Spinrite.
Vad är det för disk? Är den satt direkt till PATA/SATA-anslutning eller sitter den i en USB-låda? (bara att jag sett det där "försenad skrivning" så mycket i såna lådor).
November 9, 2005
November 9, 2005
okej! jag använde spinrite över natten och det fungerar bättre nu iaf, jag kan lägga över en fi på typ 500 mb utan att det blir ngt fel... men det händer då och då. jag måste nog lämna in den endå. :S vilket är rätt jobbish för jag köpte den i stockholm :@
tack för ditt tips 😀
2 Guest(s)