February 28, 2005
tja
har ett litet problem (stort), ligger till såhär:
min flickväns bärbara dator behövde formateras om (HP) hon hade bilder osv som hon ville ha kvar (visade sig vara viktiga bilder), eftersom hon endast hade C samt HP Recovery partitionen så förde vi över allt till ett USB minne. efter det formaterade jag om Vista Home Premium, passade på låta HP Recovery partitonen vara kvar (10GB typ) men skapade 2 partitoner så hon senare kunde spara bilder osv på den andra, hur som helst, efter jag formaterat om och skulle föra över bilderna från USB minnet så visade sig det att helvetes USB minnet vart korrupt, bilderna o allt hade inte sparats, så hon började typ gråta för de va jävla många bilder från förr, samt student och olika resor.... fick lite ångest....
så min fråga är, finns det något program som kan komma åt filerna fast jag formaterat om osv? kanske inte allt men en del iaf... skulle vara nice, för har lite skuldkänslor hehe 🙂
tack
May 8, 2001
O&O har något program som heter typ File Recovery eller Disk Recovery. Jag provade det på en en kompis bärbara som blivit formatterad ett antal gånger och hittade en hel del filer. Dock hade inte partitionerna ändrats på den så det kanske inte funkar lika bra för dig. Hittade tom en "rolig" bild på personen som hade datorn innan min kompis köpte den 😉 Ändå hade min kompis haft datorn mer än ett år. Sen handlar det ju om tur också, har data blivit överskrivet av tex Win-installationen så kan man nog anse det som förlorat. Förhoppningsvis kan du få tillbaka åtminstonde en del av bilderna.
Lycka till!
EDIT: http://www.oo-software.com/hom.....index.html
Förvirrande nog finns det flera likande program men jag använde Disk Recovery. Kostar ju några kronor dock...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)