December 19, 2000
Tjo, har kört vattenkylt ett tag nu.. mest för att få en tyst burk dock så har jag problem med att diskarna låter "för mycket", mest i burken, trots att jag har ljudisloerad burk.. (HX0 nån som har något bra förslag på hur man ska få tyst på dom?
Det är 2st IBM 46,1GB 7200rpm och
1st IBM 18GB 7200rpm så silentdrives vill jag inte ha 🙁
December 19, 2000
2001-06-13 21:38, skrev Phat^Trance:
ibm har gjort ett program som tystar ner hårddiskarna så att dom inte hörs längre,, fast prestandan blir sämre
d progget tycker inte jag gör något åt "idle" ljudet som är det jag stör mig på... tycker mest d tystar ner knattret som kommer när den jobbar...
Om Slass får timmen ur *****.. så ska han fixa en vattenkyld modell av silentdriven! Det är nog det optimalaste man kan fixa til HDn!
Tekniknörd som gillar att träna.
February 4, 2001
anledningen till att maxtor hddn är så j**la tysta är att dom inte jobbar i 100%, utan endas 50%,, finns ett program för ibm hddn som man kan tysta ner hdd genom att "sega" ner diskarna,, testade den med maxtor hårddisken,, o gissa vad,, skiten låg på hälften ( plats 150 av 257) ,, drog upp skiten till 257 och nu låter den fast fortfarande mindre än ibm hårddisken,,
fördelen e ju att den blev mycket snabbare nu
February 4, 2001
2001-06-15 20:58, skrev Jocke:
Phät tränce skrev: "finns ett program för ibm hddn som man kan tysta ner hdd genom att "sega" ner diskarna"Var kan man få tag i detta program? fungerar det i win2k?
här: http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm%5Baddsig]
1 Guest(s)