October 30, 2001
Har ett silent systems 300w Ultra Quiet nätagg. nu. Resten av datorn är tyst och fin men jag tycker nätagget vässnas. Någon som har en idé om hur man kan få det tystare?
[ Detta Inlägg ändrades av: puuh den 2001-10-30 22:14 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: puuh den 2001-10-30 22:15 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: puuh den 2001-10-30 22:18 ]
March 20, 2001
Finns ju hur många trådar som hälst om det nu, men byt fläkten mot en tystare eller sätt ner den befintliga på lägre spänning..
På det där agget ha jag för mig att det är "rikigt" galler på, inget utstansat i gallret va?
Om du har den skabbiga utstansade modellen så klipp/såga upp det & sätt dit et vanligt crome galler..
Borde göra det en hel del tystare..
March 20, 2001
On 2001-10-30 22:20, puuh wrote:
Det är som sagt en idé lite tråkigt för detta nätagg. skulle ju vara så tyst....Får väl sätta sig och räkna på hur mycket datorn drar som max.
Alltså jag menade bara spänningen på fläkten, om du inte fattade det
Agget blir inge klenare för det, vara tystare & aningens varmare förmodligen..
October 30, 2001
ok, blev lite konstigt...
Eller om man skulle hitta en papst-fläkt eller nåt som inte låter så mycket.
[ Detta Inlägg ändrades av: puuh den 2001-10-30 22:35 ]
April 6, 2001
En papstfläkt hjälper INTE(jag har provat). Det är turbolensen och vibrationerna som låter!
Kör den nuvarande fläkten på 7 volt och testa om den kyler tillräckligt. Du kan även försöka vibrationsdämpa fläkten med gummi eller liknande.
Alltå VAFAN skall man ha fläktgaller till??
Även ett chromat bromsar ju luften och med tanke på den lilla hastigheten på den befintliga fläkten så skulle jag gärna stoppa in dasen och stanna fläkten med den.
Jag hatar alla fläktgaller, VÄCK MED DEM!
Världens mest överskattade produkt, helt onödigt.
June 8, 2001
On 2001-10-30 23:37, Ken Shabby wrote:
Även ett chromat bromsar ju luften och med tanke på den lilla hastigheten på den befintliga fläkten så skulle jag gärna stoppa in dasen och stanna fläkten med den.
I hear ya! En person som har samma tankar som jag. Strange, must be celebrated!
October 30, 2001
En papstfläkt hjälper INTE(jag har provat). Det är turbolensen och vibrationerna som låter!
Kör den nuvarande fläkten på 7 volt och testa om den kyler tillräckligt. Du kan även försöka vibrationsdämpa fläkten med gummi eller liknande.
Så bort med alla galler.
Försöka dämpa fläkten och/eller hela nätagg.
med gummi.
Sänka till 7 volt.
Tackar för hjälpen.
March 20, 2001
Kör den nuvarande fläkten på 7 volt och testa om den kyler tillräckligt. Du kan även försöka vibrationsdämpa fläkten med gummi eller liknande.Alltå VAFAN skall man ha fläktgaller till??
Ja visst är det Jobbigt med fläkt f-n men i bland måste man ju kyla lite &så
March 20, 2001
On 2001-11-04 10:44, Skorge wrote:
Visst kanske inte fläktgaller gör så stor nytta... förrutom att småbarn håller fingrarna borta då... men finns det något snyggare än 2 - 3 st kromade galler på chassi sidan?I don´t think so!
Är väll att ta i lite Men det är ju helt klart snyggare än inget alls där!!
July 31, 2001
On 2001-10-30 23:40, Kaleid wrote:
Världens mest överskattade produkt, helt onödigt.I hear ya! En person som har samma tankar som jag. Strange, must be celebrated!
Om du inte har stansnig så ska du ha galler. Detta för att lösa problem med RMI/EMI som annars ka störa andra elektriska sakersom tex en stereo.
March 20, 2001
On 2001-11-05 00:27, gillbert wrote:
kan det inte bli för varm da om man drar ner volten på fläkten eller byter ut den mot en tystare??
Klart det kan bli för varmt, men du kan ju testa att sänka spänningen lite! Du märker ganska lätt om det blir för varmt eller ej, men ett nätagg tål rätt mycket värme!
Har sett dom som kört utan fläkt i agget i flera timmar utan att det sket sig.. Men det är ju inte att rekomendera direkt!
March 20, 2001
Om du inte har stansnig så ska du ha galler. Detta för att lösa problem med RMI/EMI som annars ka störa andra elektriska sakersom tex en stereo.
Ké? Hur menar du? Att luftflöder stör annan elektronik? det tro jag ju vad jag vill på..
Det skyddar ju inte mot något "störnings fält" bättre bara för att man har galler!
October 30, 2001
Jag tycker nätagget visslar på som fan. fast å andra sidan så är allt annat i burken tyst. Tänkte testa först med blygummimatta och göra upphängningar till nätagget, på det viset borde man få bort lite vibrationer och vidrationsdämpa fläkten. Nästa steg efter det blir att byta fläkt till en tystare.
Förstår bara inte hur db. har fått att det skall låta under 26 db när fläkten i låter 28,3 db. Så det är bara att hitta en fläkt med mindre db och samma genomströmning eller lite mindre eller mer än 31,4 som det är nu.
Om man dessutom samtidigt sätter i lite fler chassifläktar så det blir mer luft i omlopp. Switchar till fläktarna så man kan reglera vilken rpm. de snurrar med så om man behöver dra på ska det gå lätt att göra. Sval luft vore inte helt fel att få in i burken mellan +10 - +15 eller nåt.
Nån som har erfarenhet av blygummimatta och tror att det ovan kommmer att funka?
1 Guest(s)