Få tystare nätagg. än Silent System.|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Få tystare nätagg. än Silent System.
Scaramanga
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 222
sp_UserOfflineSmall Offline
97992
November 7, 2001 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-05 20:02, puuh wrote:
Jag tycker nätagget visslar på som fan. fast å andra sidan så är allt annat i burken tyst. Tänkte testa först med blygummimatta och göra upphängningar till nätagget, på det viset borde man få bort lite vibrationer och vidrationsdämpa fläkten. Nästa steg efter det blir att byta fläkt till en tystare.
Förstår bara inte hur db. har fått att det skall låta under 26 db när fläkten i låter 28,3 db. Så det är bara att hitta en fläkt med mindre db och samma genomströmning eller lite mindre eller mer än 31,4 som det är nu.
Om man dessutom samtidigt sätter i lite fler chassifläktar så det blir mer luft i omlopp. Switchar till fläktarna så man kan reglera vilken rpm. de snurrar med så om man behöver dra på ska det gå lätt att göra. Sval luft vore inte helt fel att få in i burken mellan +10 - +15 eller nåt.
Nån som har erfarenhet av blygummimatta och tror att det ovan kommmer att funka?

Har ingen erfarenhet av blygummimatta förutom att jag vet att det kommer påvärka vikten på ditt chassi rätt mycket!

Men du kanske inte brukar flytta den så mycket, typ om du åker på LAN offta kan det ju bli lite jobbigt i längden..

Bara en tanke!

XelNaga
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
sp_UserOfflineSmall Offline
98089
November 7, 2001 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här med oljud måste vara väldigt individuellt, jag har nämligen inte lyckats höra min fläkt alls, inte ens när alla andra fläktar är avstängda och det är tyst i rummet...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 189
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL