November 4, 2001
Ursäkta mig men min hd en wd 80gb 7200rpm, verkar ha crashat helt. Jag har kört dubbla os (linux mandrake och w2k) men fick lite problem med windows 2000 så jag försökte använda mig av partition magic. Sen när man strtat om datorn och det börjat med sin operation så står det typ xxxx cluster (x=siffror) nånting och sedan när jag ska starta datorn så hittar det inte windows. Jag försöker att installera men då säger den att jag har skadade sektorer (w98 och w2k). Kan inte formatera. Jag kör en linuxinstallation då kan jag formatera hd'n och göra en linuxinstalaltion och en ledig fat32 partition. Linux körs in och berätttar att det nog är bäst att formatera hela hd'n, gör det fixatr mina partioner. MEN windows vägrar fortfarande att läggas in. Inte nog med det, ingen backup, 2000+ mp3låtar, ~50 filmer och massa annat som t.ex. bilder m.m.
Snälla HJÄLP mig att i alla fall få igång hårddisken! SNÄLLA!!!
PS. Måste jag skicka tillbaka den på garantin? DS.
November 4, 2001
On 2002-03-24 20:19, Illern wrote:
Jag har med varit i Pm7 och pillat lite för mycket. Tappade bort 10gig filmer o mp3or. 🙁Ett tips: Hör av dej till Powerquest. De kan bergis lösa det åt dig.
Jag skulle skicka ett mail dit om jag orkade...
Tack, men nu har jag suttit i helgen och mixtrat och till slut fått igång den. Jag har nu skaffat ett program för att fixa tillbaka filerna men behöver license nyckel eller ifall nån har ett tips på ett annat minst lika bra program (getdataback 1.04 NTFS använder jag nu).
PS lite svårt att snacka med powerquest då man inte har köpt programet DS
November 3, 2001
Prova med winternals (http://www.winternal.com)System Admins Kit, fixade en massa åt mig...
Bootar från cd till ett windowsliknande skal och du kan till och med köra PM7 i skalet...
Jag konverterade en ntfspart. till fat32 och installerade sen Win98 det funkade... Kopierade sen över allt viktigt till en annan drive och formaterade om den konverterade partitionen
Tog lite tid, men f*n den som ger sig
1 Guest(s)