August 2, 2001
Har varit runt till olika affärer hela dagen för att försöka få tag på ett 7900GT men det är slut överallt. Det enda jag kan köpa idag är ett Asus EN7900GT som är fabriksöverklockat. Det kostar några hundra kr mer. Visserligen känns det lite onödigt att betala mer för överklockning när man kan göra det själv men det må vara hänt. Är det någon som har ett sådant eller liknande kort och kan ge någon kommentar om stabiliteten? Nyligen var det en nyhet på NH om stabilitetsproblem med fabriksöverklockade 7900 kort och det känns ju inte så kul när man lägger ner 3500kr.
September 7, 2001
det är tydligen bara vissa 7900GTX som har det problemet inte hört nåt om GT korten...
och lovar du kommer att vara grymt nöjd med asus fabriksklockade kortet...
så passa på om du kan hitta ett 7900gt för dom är som sagt ganska svår att få tag på
själv kör jag ett xfx 7900gt i 680/1760mhz och får 11500 i 3dmark 05
February 1, 2003
Om du skall ha fabriksklockat kort så är det Leadtek eller XFX som gäller annars är det standardkort av annat märke man bör hålla sig till. Leadtek/XFX har till skillnad från andra tillverkare sett till(betalat för) att just dom får dom kärnor som klockar bäst till sina Extreme resp. XXX edition kort. Jag tycker att det är endast för dessa märken/kort det är värt att betala för redan överklockade kort då dom har mest utrymme för ytterligare klockning som inte nås med ett standard 7900GT av annat märke utan mod och detta borde rimligen betyda stabilitet då dom inte ligger på gränsen/i närheten av vid ej mer OC som tex eVGA:s klockade 7900GT kort gör redan vid samma förutsättningar.
September 7, 2001
men som dessutom kostar som ett 7900gtx (4750:- och uppåt)
så då kan man lika gärna köpa ett GTX ...
men är som sagt en hel del prisskillnad...
dessutom så kvittar det om det är 1,1ns då xfx GT tex 1.4n s minnen klockar över GTX 1,1ns minnen många gånger...
tycker GT räcker...
inte stor skillnad på 256mb och 512 som vissa vill få det att låta som...
February 1, 2003
Å ena sidan var det enda jag hittade om VR-zones överklockning allt annat än jämförbart med trustedreviews då det både var CPU-kylning och mer spänning till skillnad från trusted:s som var helt stock på dessa punkter.
Å andra sidan kostar XFX 7900GTX från runt 5000kr enligt prisjakt, lika mycket som Gainward 7900GT GLH 512MB kostar... Varför köpa ett wannabee för samma peng som originalet?
October 18, 2004
men e ni stendumma lr? priserna på 512an från gainward kommer ligga på runt 4300-4500... 4500 kostar det iaf på komplett... för ett vanligt 7900gt 512 från gainward... med 1.2 ns minnena...
GLH är snabbare än GTX har jag för mig också när man klockar dvs..
kolla bara på föregångarn... 7800GTX vs 7800 GLH från gainward... 100mhz snabbare core i maxklock och 400 mhz snabbare mem vid maxklock... dvs kanske lägre stock versioner men kortet e gjort för o klockas... så klockar man det så pissar man på GTX korten för en mindre summa pengar också 🙂
ska bli kul o se nvidias 8000 serie när den nu kommer.. om den kommer och vad namnet isf kommer bli då... 8900gtx glh? ^^ hehe..
April 13, 2004
Dwn wrote: men e ni stendumma lr? priserna på 512an från gainward kommer ligga på runt 4300-4500... 4500 kostar det iaf på komplett... för ett vanligt 7900gt 512 från gainward... med 1.2 ns minnena...
GLH är snabbare än GTX har jag för mig också när man klockar dvs..
kolla bara på föregångarn... 7800GTX vs 7800 GLH från gainward... 100mhz snabbare core i maxklock och 400 mhz snabbare mem vid maxklock... dvs kanske lägre stock versioner men kortet e gjort för o klockas... så klockar man det så pissar man på GTX korten för en mindre summa pengar också 🙂
ska bli kul o se nvidias 8000 serie när den nu kommer.. om den kommer och vad namnet isf kommer bli då... 8900gtx glh? ^^ hehe..
Innan man påstår någon vara något, kan man väl kolla upp sina påståenden lite mer, eller hur?! 🙄 😕
1 Guest(s)