December 22, 2001
Kan nån komma på nån cool modd som jag skulle kunna göra?
Har: Svar-metallic burk, plexifönster, lysrör, handtag på lådan, en skock fläktar, fancontroller och skall bygga vattenkylning.
Men efter det, vad skall ja göra???????
Ps. ge gärna tips på moddar på mus, tangentbord o skärm.
Tack för alla tips.
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
16x10x32x Samsung brännare
Rage fury pro 16mb graffekort(skit, jag vet)
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
December 22, 2001
Sorry, glömde bort den, den har jag gjort, och så har jag också koppling för hörlurarna där fram så föreslå inte det heller 😀
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
Metallicsvart-målad burk, plexifönster, lysrör, handtag, fancontroller + en del småsaker.
August 20, 2001
October 2, 2001
Jag har gått och grunnat på en moddidé de senaste dagarna. Jag är ganska säker på att det är genomförbart, och ingen har gjort det tidigare, nånsin. Ska jag berätta, eller....
Ok, en liten tävling. Modden innefattar plexiglas fönstret och en typ av ljuskälla som inte använts för moddning tidigare (vad jag har kunnat se). Ljuskällan är liten, kall och relativt effektsnål. Det är inte en LED.
Gissa ljuskällan, och ni kan nog snart komma på alla fräcka saker man kan använda den till.
[ Detta Inlägg ändrades av: Mekkaniak den 2002-01-09 00:25 ]
October 26, 2001
Brist på fantasi???
Jo det har i all fall inte dena grabben, kolla i på sidan:
http://hw.metku.net/
December 22, 2001
Har funderat på att modda musen.... kanske en diod eller fläkt....
Tror att jag skall bygga en såndär glowpad 😀
Har kollat på metku.net....COOLA moddar!!
Särskilt dom där mössen....
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
December 22, 2001
On 2002-01-09 00:23, Mekkaniak wrote:
Jag har gått och grunnat på en moddidé de senaste dagarna. Jag är ganska säker på att det är genomförbart, och ingen har gjort det tidigare, nånsin. Ska jag berätta, eller....Ok, en liten tävling. Modden innefattar plexiglas fönstret och en typ av ljuskälla som inte använts för moddning tidigare (vad jag har kunnat se). Ljuskällan är liten, kall och relativt effektsnål. Det är inte en LED.
Gissa ljuskällan, och ni kan nog snart komma på alla fräcka saker man kan använda den till.
[ Detta Inlägg ändrades av: Mekkaniak den 2002-01-09 00:25 ]
Skriv va de e! Ja döör av nyfikenhet 😀
AMD Athlon 1Ghz
ABIT KT7A
384mb SDRAM
20Gb Samsung HDD
October 2, 2001
Ok ok ok. Svaret är:
Laser
Fick idén när jag såg denna Kemo kit:
http://www.kemo-electronic.de/.....24_gb.html
1. Placera lasern inuti lådan och låt den rita mönster mot insidan av ett helt eller delvis frostat plexifönster.
2. Studsa lasern mot en spegel och låt den rita mönster över moderkortet.
3. Sätt fönster på datorns ovansida och låt laser rita mönster mot rummets tak. Showstopper på LANpartyt.
4. I alla ovanstående exempel, låt ljudet styra lasern. Eller använd lasern som ett WinAmp Oscilloskop och rita ljudvågor.
Förutom Kemo kitet skulla man antagligen kunna riva sönder och använda innanmätet på en sån här:
http://www.hobbex.se/v2_produk.....p?pid=3112
Den som vill bygga själv kan köpa en eller flera lasermoduler (22 x 10 mm 3V 45mA 179:-) på Kjell & Co:
http://193.15.186.155/kocny/in......asp?58015
Tja, ni kan säkert komma på mer man kan göra med en laser.
Tja, det var min idé, och jag har som sagt aldrig sett någon använda laser tidigare.
Kom ihåg var ni hörde idén först
July 6, 2001
August 22, 2005
plexi e gammalt... lexan eller pansar glas e det enda rätta!
nämen e fantasin slut så e det dax att börja bli extrem. hmmm modda ihop 2 chiufteclådor...massor med plats!
nä...
högtalare i chassit? bygg in en stereo eller en enkopps kaffebrygagre i chassit vettja!min stereo sak definitivs moddas så att man kan hänga högtalarna på min skärm!
November 4, 2001
På tal om ljuskälla hur många använder stearinljus?
Gainward GF2/ti450
Nokia 17"-skärm
ABIT TH7II
WD 80gb 7200rpm
Plextor 24x
Samsung DVD
Chieftec MIDI dragon (grått)
2 zalmanfläktar 20,6
[ Detta Inlägg ändrades av: phat chrippaz den 2002-01-15 20:00 ]
1 Guest(s)