January 17, 2002
Kolla in http://www.velleman-kit.com
Där finns byggsatser av all möjliga slag, tror säkert att det går att gör din dator lite coooolare med nån av dom!
kolla in "Ljuseffekter" och "IR"
[ Detta Inlägg ändrades av: CoLiC den 2002-01-17 22:24 ]
January 17, 2002
Jag ska posta 5-10 tips om dan nu, jag har kommit på att jag e bra på att hitta på MOD ideér!
Hur ni kommer på bra ideér:
gå och lägg dig 00:00 och sov inte på hela natten! runt 02:00 - 03:00 börjar ideérna poppa fram en efter en, beroende på när du blir riktigt trött...
Kom ihåg att spana efter saker i rummet som kan leda till ideér!!!
October 29, 2001
Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.
BIOS-chippet e ett EEPROM. EEPROM står för:
"Electrical Eraseable Programable Read Only Memory"
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.
[ Detta Inlägg ändrades av: dazzin den 2002-01-20 01:17 ]
October 9, 2001
On 2002-01-19 22:00, dazzin wrote:
Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.BIOS-chippet e ett EEPROM. EEPROM står för:
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.[ Detta Inlägg ändrades av: dazzin den 2002-01-20 01:17 ]
Vad e EPROM i så fall??
April 15, 2001
On 2002-01-20 18:52, Biters wrote:
On 2002-01-19 22:00, dazzin wrote:
Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.BIOS-chippet e ett EEPROM. EEPROM står för:
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.[ Detta Inlägg ändrades av: dazzin den 2002-01-20 01:17 ]
Vad e EPROM i så fall??
EEPROM - Raderas med elektrisk puls
EPROM - Raderas med UV-ljus
June 11, 2001
Tänk på att UV-ljus går igenom ettiketten, om den inte är gjord i bly vill säga, det är även skillnad på uv-ljus och ett lysrör, uv-ljuset RISKERAR ATT DU BLIR BLIND!
En riktigt sjyst modd är väl att sätta en sådan där display som satt på gammla datorer och visade processorhastigheten, men låt den i stället visa hur mycket ledigt utrymme du har på HDD, eller vilket det senaste hexkoden som prollen använde var, dvs. 00-FF.
En annar rolig sak att installera är väl en bilstereo i ett av 5,25" platserna.
Sedan om du har ett riktigt stort chassi kan du såga ut en cirkel i botten och installera en subwoofer på en så där 5-10".
Du kan även sätta en sådan där display som kan visa sinusvåger i en 5,25"-plats och sedan se hur dator arbetar. (Du kommer väl ihåg dom där mätinstrumenten som fanns i skolan som visade ett grönt strek på en display.)
3 Guest(s)