June 20, 2007
Jalle64 wrote: Den ide kabel du använder är den en 40-ledare eller en 80-ledars dito? 😛
Om den skall funka bör du ha en 80-ledars 😛
Är disken byglad som master eller slave och har du kvar den gamla hdd:n i burken samtidigt?
Jag antar att jag ahr en 80ledars eftersom att den känner att hårddisken finns där(?) den är slave eftersom jag har min gamla 80gb kvar som master.
May 14, 2007
Samsungdiskar kan vara lite förvirrande, för det finns två "slave"-lägen på dom, och det är kanske inte så tydligt markerat som det borde vara. Byglar man fel blir det bara 32 gig.
Så, vad du ska göra är att TA BORT bygeln helt och hållet. Det ska alltså inte finnas någon bygel alls i den där kontakten. Lägg bygeln i en liten påse som du tejpar fast någonstans inuti datorn, ifall du behöver sätta disken till master någon gång i framtiden.
April 13, 2004
Moxica wrote: Samsungdiskar kan vara lite förvirrande, för det finns två "slave"-lägen på dom, och det är kanske inte så tydligt markerat som det borde vara. Byglar man fel blir det bara 32 gig.
Så, vad du ska göra är att TA BORT bygeln helt och hållet. Det ska alltså inte finnas någon bygel alls i den där kontakten. Lägg bygeln i en liten påse som du tejpar fast någonstans inuti datorn, ifall du behöver sätta disken till master någon gång i framtiden.
EKO, EKo, Eko, eko.... 🙄
May 14, 2007
1 Guest(s)