May 29, 2006
Har ett 8800GT som är lite knasigt. Ibland får man felmeddelandet 1 lång, 3 korta och datorn staratar inte och om man kör reset så startar den oftast men ibland är den väldigt svår att få igång. Någon som vet vad det beror på och kanske har en lösning.
Tacksam för svar
//Chrille
September 12, 2001
En lång, tre korta är klassisk AMI Bios beep code som brukar bero på minnesproblem i någon form.
Minnesmodul som kanske har släppt lite eller helt enkelt fel på ett minne, memtest eller test av andra minnen ger mer kött på benen.
Edit: Glömde...är det Award BIOS så är beep code trasigt/inget grafikkort eller dåliga minnen på grafikkortet.
Testa att ta bort grafikkortet och sätt in den igen, detta förutsatt att det är Award BIOS.
May 29, 2006
Joviist kan det vara det, men minnena har aldrig bråkat varken i denna eller den förra datorn jag testade kortet i så derför tog jag för givet att det var kortet som var galet. Men jag får väl testa i eftermiddag så får vi se om det hjälper. Har någon någon annan ide så är det gör det ingenting, bara att skriva.
Edit: Tror att det var det. Har testat det flera gånger utan resultat, har även testat att byta 6-pins kabeln.
1 Guest(s)