May 14, 2007
Högtalare/hörlurar ska kopplas till den gröna kontakten.
Det finns nåt auto-config program som automatiskt ska känna av vad som kopplas till respektive kontakt, är det programmet installerat?
Kommer högtalarsymbolen fram där nere vid klockan? Dubbelklicka på den och kolla så alla reglarna är aktiverade och uppdragna.
May 14, 2007
All nödvändig mjukvara finns nog fortfarande kvar på asus website. Kolla där efter ljuddrivers och övrig mjukvara.
Högerklicka på högtalarikonen, kolla noga igenom alla inställningar där. Tryck på alla "avancerat"-knappar och kolla att det verkar vara rätt inställt överallt.
Står det nånstans at ljudet ska gå ut via s/p-dif (digitalt), ställ det till analogt. Digitalutgången kräver opto-länk till en separat förstärkare för att fungera.
Går det spela .mid eller .rmi (midi) filer? De nyttjar en annorlunda teknik än wave/mp3 och går till viss del genom andra kretsar.
Funkar inte midi-filerna heller börjar det luta åt att förstärkarkretsarna på moderkortet inte får ström eller av annan anledning inte fungerar.
Testa anslut lågnivåutgången till AUX-ingången på en stereo eller separat förstärkare.
February 1, 2004
Har ett Asus A8N32-sli deluxe och på mitt var man (såklart) tvungen att installera ljuddrivrutiner separat men sedan fick jag ljud i min hemmabioförstärkare vilken tog ljud från den optiska utgången. Alltså skickade windows endast ljud ut genom den och inte de vanliga stereokontakterna. Man kunde tydligen välja vilken utgång man ville skulle spela så det tog en stund att komma på det. Det kan säkert vara något liknande för dig.
2 Guest(s)