January 5, 2007
Ljudkortet är integrerat på moderkortet som är ett Asus A7N8X och har förut fungerat utan problem. Den använder sig av AC`97(realtek rlc650) programvara.
jag får inget ljud ur högtalarna hur jag än gör, provat ladda hem drivrutiner från ASUS men det hjälpte inte.
har laddat hem programvara Realtek RLC650 men det hjälpte inte heller.
Har provat andra högtalare(hörlurar) hjälpte inte heller.
Har kollat i BIOS så att AC`97 controller är aktiverad.
Har kollat i enhetshanteraren och ljudkortet är inte i konflikt med nåt heller.
Inga problem med DX9 heller vad jag kan se dock hörs det inget där heller med deras ljud testare.
Har provat spela upp ljud ur mediaplayer men hörs inget.
Har kollat så ljudkortet är konfigurerat med att användas som standrad och det är det.
Moderkortet har legat i ca 2-3månader och före det använde jag det flitigt i flera år och har aldrig haft problem med det men nu har jag satt det i ett annat chassi och nu funkar inte ljudet!!!
Jag blir tokig!! har ni flert ips på vad jag kan kolla?? Har svårt att tänka mig att moderkortet är paj......
January 5, 2007
Har stoppat i mitt gamla MK i ett nytt chassi som jag nu gett till min lillasyster i julklapp och nu när hon ska använda datorn funkar inte ljudet helt plötsligt....
Skulle verkligen behöva hjälp nu!! Kan inte fatta att det inte funkar, jag håller på att bli tokig!!!
1 Guest(s)