February 28, 2005
tja
har ett stort problem, liknar det problem jag hade med mina HD2900XT 1GB där det visade sig att ena kortet var trasigt, men nu har jag 2st HD3870 och båda är fullt fungerade (har testat de var för sig på båda PCI-E portarna utan problem)
Jag får helt enkelt inte Crossfire att fungera, efter att jag installerat drivrutinerna till grafikkorten o startar om så kommer jag förbi windows laddningen men sen blir det svart när båda korten är i med CF bryggorna, vad är problemet ffs?
har provat flytta runt korten, flyttat runt på bryggorna osv men inget hjälper, ska undersöka lite till och i värsta fall formatera om ( något jag inte tror hjälper men ändå) vad kan felet ligga? som sagt grafikkorten fungerar, jag antar oxå att moderkortet fungerar som det ska då båda PCI-E portarna fungerar, kör atm med ett kort utan problem.
inte väl kan problemet vara att jag har 8GB RAM minne heller? Ultimate x64 ska ju klara av det...
btw för er som undrar så verkar det som om Gecubes variant inte behöver flashas om med annat BIOS, körde 3dmark06 med ett kort i 891MHz utan problem.
February 28, 2005
Wolfman_00 wrote: Vad har du för nätdel? Du kanske inte får nog med stöm till båda korten.
Kolla hur många amper du har på dina 12V linor.
nätagget klarar korten gott o väl, körde HD2900XT med det nätagget... eller klarar inte Corsair HX620W av 2st HD3870? får ju iofs mitt FSP Booster X3 snart men jag tror ändå inte det beror på nätagget...
February 28, 2005
det fungerar nu, problemet är följande: det går INTE att köra crossfire med mer än 4GB RAM just nu, fick dra ur 4GB RAM och nu fungerar det, håller även på installera Crysis nu 😀
http://support.ati.com/ics/sup.....onID=29458
väntar som sagt på en fix, men ska väl fungera lika bra med 4GB
June 19, 2007
Gilgamesh wrote: det fungerar nu, problemet är följande: det går INTE att köra crossfire med mer än 4GB RAM just nu, fick dra ur 4GB RAM och nu fungerar det, håller även på installera Crysis nu 😀
http://support.ati.com/ics/sup.....onID=29458
väntar som sagt på en fix, men ska väl fungera lika bra med 4GB
Låter nice det 🙂 , keep us updated 😀
February 28, 2005
Tyrfing wrote: Hmm hadde du inga problem alls med CF efter du tog ut ram-minnet jag får inte igång mitt alls, vissar att det ska va igång i CCC men GPU-Z vissar att det inte är på och jag får ingen ökning.
efter jag tagit bort 4GB RAM och har kvar 4GB så fungerar det, har samma problem här oxå CCC visar att det är aktiverat samt Everest så de inget fel där, bara att GPU-Z är buggigt med Vista...
1 Guest(s)