July 3, 2002
Hejsan
Jo som sagt jag har 2 st burkar hemma .
Den ena är farsans som bara står och brummar ;D . Köpte hem ett nytt grafikkort gf4 ti4400 (asus) och drog in just det grafikkortet i min burk med min 19" och får ingen singnal . DÅ testar jag att byta skärm med min farsas 15" och då får jag singnal och då tror jag att det är skärmen som troligen knasar elr nåt . Testar att dra min 19" till farsans och den fungerar där . ALltså 15 och 19 " fungerar på farsans medans 15" fungerar på min men inte 19" ? Någon som troligen vet kan vara prob ?
Men det konstiga är alltså jag får ingen singnal alls vid startup elr nåt men senare efter ett tag alltså när windows laddar osv så får jag en svag singnal så man kan se bilden i typ 2 färger i ca 5 sek och sedan försvinner den . Alltså det är ju inte kabeln för att skärmen fungerar ju på min farsas burk ju men vafan kan vara felet tro ni ? Alltså det känns som om det spökar . Jag har också testat att köra lite benchmark för att testa om det är kanske fel på kortet men får ca 9500 med mina inställningar . Som sagt måste verkligen ha hjälp !! Jag vill helst inte skicka tillbax kortet till db.com för att det kommer troligen ta ett bra tag innan jag får ett nytt elr nåt .
Det jag kör med är *
Epox 8kha+
AMD 1800+
Samsung 512 (2*256) ddr
Asus gf4 ti 4400
Snälla måste verkligen ha hjälp !!
/Oblic
July 3, 2002
hmm försökte installerar smart doctor 2 på datorn och då får jag upp vid installation
No monitor IC is detected on your VGA card !
hmm låter som om det är graffekortet som kronglar elr nåt ? Ska testa dra kortet till en polare och se om det fungerar där .
Men vad ska man dra förslutsats ? Om kortet fungerar på kompisens burk vad är det som är prob då da ? Men om det inte fungerar då är det ju kortet ? Men hur kommer det sig att kortet fungerar på just min 15" och inte min 19" ? har köpt som sagt kortet på datorbutiekn och det är ca 1 dag gammal kortet . Kan man göra något för att byta kortet elr lämma tillbax det ? Kan det ha något med modekortet elr nåt att göra ?
/Oblic
Måste verkligen ha hjälp
Tack i förväg ;D
July 3, 2002
Tjena pegge ;D
Alltså var över hos en kompis igår och testa grafikortet där och det fungerade perfekt . Fick låna hans 17" och sitta på . Ska över idag igen och testa med min skärm 19" och se vad som händer då ? Alltså köra med mitt grafikkort och min skärm 19" och se om det fungerar elr inte ? Iaf jag tror inte att det är kortet det är konstigt på elr nåt för det fungerar ju ganska fint när det gäller prestanda osv .. Men 19" fungerar ju på min farsas dator så vad kan vara prob ? Samt att min kompis 17" fungerar på mig ? SOm sagt det är mycket spökande i mina saker just nu : ( och jag hoppas på att det löser sig snart . Btw pegge min 1800+ fungerar bra , den snurrar i 2200+ med vatten ( upplåst ) .
/Oblic
July 3, 2002
Som sagt skärmen är ca 1-2 år gammal och den fungerarade bra med det andra kortet innan . Ska testa byta kort och se om man får bild också senare idag . Klockat kortet har jag ej gjort . Måste köpa vattenblock innan har inga pengar ;D . Vet ej mer vad som kan vara prob ? alltså jag får ingen bild överhuvudtaget vid startupp elr nåt .
July 3, 2002
Tjena
Har tittat till så att det inget är någon fel på kabel för att skärmen fungerar på den andra datorn med ett annat graffekort alltså . Testade att dra mitt asus kort till en annan dator med min skärm och det fungerade inte så då vet jag iaf att det är inge fel på min dator . Nu hade jag tagit ur mitt grafikkort och dragit in det i en annan dator och testat med min skärm och det fungerade inte . sedan bytte jag skärm och då fungerade det ???? Fråga mig inte hur elr nåt ? Testade att ta min skärm till en annan dator , alltså bara skärm och inte graffekort och då fungerade skärmen !! Men alltså blir galen det är ju något mellan kortet och skärmen ? för dom vill inte fungerade med varandra ? Ska snacka med några tekniker på måndag men vad ska man säga da ? Dom är ju typ som gjorde för varandra ? ;D
Hoppas på att någon kan komma med någon lösning till mig snälla ...
Eller vad kan man göra ? kortet är typ ca 2-3 dagar gammalt bara ? tror ni att man kan lämna tillbax det elr byta det på datorbutiken.se ?
/Oblic
2 Guest(s)