September 12, 2001
Gilgamesh wrote: sänkte nu till MEDIUM men den vill fortfarande inte flyta på bra? vad är skillnaden mellan FEAR och DOOM3? som sagt varför får jag på HIGH settings när jag "auto detectar" i FEAR?
Hur många processer har du igång?
Du måste ha något som suger åt sig en hel del minne och kraft medan du spelar.
Sedan finns det ju som bekant möjlighet att slå av en hel del onödiga processer, gå igenom detta och ta nya tag.
September 29, 2005
December 5, 2001
Gilgamesh wrote: just nu när jag bara "chillar" så e 59 (!!) processer igång...men så e det ju också på Doom3?
Doom 3 och FEAR använder inte samma grafikmotor ens.
introstand wrote: En fråga bara. Är det ens lönt att jag testa att spela FEAR på min burk? Verkar ju vara helt otroliga krav på det spelet.
vad tror ni jag skulle kunna ha för inställning med flyt?
Du har ju tillräckligt med minne iaf. Du skulle nog kunna köra det med hyffsad frame rate med lite lägre grafiska inställningar och ett väl skött Windows.
*edit* Jag har 24 processer igång just nu när jag surfar.
February 28, 2005
jag har nu gjort vissa saker här o där..bla annat avinstallerat f-secure o installerat kaspersky igen..:P har fått ner det till 45 processer med hela köret såsom d-tools, antivirus + objectdock plus mm men det stänger jag då jag börjar spela (förutom antivirus) och nu flyter det bra.
.:D MEN en sista fråga ska jag ha Billinear eller Trillinear? spelade lite nu och så plötsligt så frös spelet o datorn startade om..:( tror inte det beror på cpun då den ligger runt 60grader samt att grafikkortet ligger runt 60 med i full load!:P
January 10, 2005
introstand wrote: En fråga bara. Är det ens lönt att jag testa att spela FEAR på min burk? Verkar ju vara helt otroliga krav på det spelet.
vad tror ni jag skulle kunna ha för inställning med flyt?
tjo jag har la nästan samma system som dej (utom graffet då), och jag körde FEAR utan problem på medium grafik och i 1024x768. Kanske inte låter så kul men ändå det gick 😀
September 12, 2005
Farsan hade problem med små oförklariga lagg lite nu och då (helt oberoende av vad han gjorde, var han var eller vad som hände på skärmen, hade mao inget att göra med belastning så) vilket försvann med uppdateringen...
ni kommer inte att lida av att testa 😛 gl vf hf
2 Guest(s)