April 4, 2001
Okey har ett Asús geforce 2 mx grafikkort och ett KA7 - 100 moderkort med en AMD 750 processor.. nu är det så att det blir problem med ljud/grafik i spel..
i windows märker jag inget och den funkar bra utan att dne krashar med mera men i spel.. i swat 3 så "darrar" knapparna, i deus ex så blir det knastrigt ljud och det börjar hacka.. pratade med min kompis som hade samma problem men i andra spel (baldurs gate där det funkar fint för mig) vi har inte exakt samma, men han sa att det var AMD och VIA chipset, så nu undrar jag:
A) Är det det som är felet?
B) Hur fixar jag det, kan man komma förbi någon "via" grej som pajar det.. typ inaktivera någon grej som man typ inte märker av..
C) Måste jag skaffa nytt moderkort och isåfall vilket..
Hade ett soundblaster 128 pci först och det knastra det som f-n, bytade till soundblaster live 1024 och det är inte lika paj men det funkar fortfarande inte tillräckligt bra..
June 19, 2001
citat från datorbutiken.com
Tänka På:
2. Asus grafikkort fungerar ej särskilt väl med Abit's moderkort pga kompatibilitetsproblem Detta kan få till följd att datorn t ex hänger sig eller att grafiken allmänt fungerar dåligt. Välj alltså ett annat märke på grafikkortet om du skall ha ett Abit moderkort.
April 4, 2001
Jo tack vet det, köpte min dator via datorbutiten (innan det där meddelandet kom upp) mailade dom och här kommer ett utdrag:
"Hejsan, tänkte beställa en dator av er till helgen, men ville vara > på
den säkra sidan med allt och så.
Okey detta är följande:
*Här en lista på vad jag tänkte köpa*"
Deras svar:
"Vi rekommenderar ej det kortet - det fungerar lite dåligt med Athlon. Välj något av GeForce2-korten istället. "
Låter som ett bra svar, dom hjälpte mig där men då skickar jag följande:
"Mitt förslag är då:
ASUS V7100 TV GeForce2 MX 32Mb SDR TV-ut AGP "
Då får jag svaret:
"Mycket bra val. GeForce MX-varianten har något sämre prestanda än GeForce2
GTS, men den har bättre prestanda än vanliga GeForce. "
Vilket jag då antar att det är helt okey..
Vem är "the bad guy" jag eller datorbutiken..
1 Guest(s)