December 6, 2007
tjena grabbar och honor. jag har ett väldigt udda problem (tror jag).
det är så här va, ATT denna dag när jag kommer hem och sätter på datorn, och ska spela en låt i winamp, så kommer ett systemljudfelmeddelande och säger att jag behöver installera drivrutinerna för att kunna spela mosikk.
jag tänker vadihelvete, och kör en systemåterställning till dagen innan då den hade fungerat prima, dock har den stått på en vecka utan en omstart, typ. mja, så kommer jag in i windows igen och ska spela en låt i winamp, INGET händer. jag trycker upp ljudhanteraren från tray, och ser då att microphone, auxiliary, Line-In är ikryssat för ljud av. när jag kryssar ur så flyttar sig krysset för ljud av, bara till playcontroll (den vanliga volymkontrollen) eller Midi synth. så när jag kryssar av dom, så flyttar sig krysset bara runt om där hela tiden. asdrygt. har testat ominstallerat drivrutiner, men det fungerade inte.
det värsta är att det här är andra gången det händer, det är exakt lika som första gången. för att fixa det förra gången formaterade jag bara om windows och då blev allt som det skulle, dock låg jag ju minus all skön skrivbordsporr och lite smått och gått.
är det någon som har nån ide om vad fan det är som händer? lite tips och sånt vore grymt uppskattat!
December 6, 2007
nej det gör jag inte. har tänkt på en sak till, felen hände ungefär efter lika lång tidsperiod efter jag installerat windows xp. jag köpte datorn monterad från komplett, utan windows. så drygt två månader efter jag installerat xp, så hände denna skit. och omformat och in med xp igen, så drygt två månader igen (nu) så är det samma fel.
April 13, 2004
Prova att ta ur kortet efter en avinstallation av drivisarna, starta windows utan kort, stäng av burken igen, stoppa tebax kortet och låt windows käna av det igen, därefter går du till tillverkarens hems(k)sida och plockar de allra senaste i drivrutinsväg till ditt ljudkort, och installerar dessa 😛 😎
1 Guest(s)