June 15, 2002
Har ett problem kan inte få upp prollen i rätt mhz kommer till 1150mhz... har testat allt ställer jag om fsb:n till 133mhz som det ska va så buggar hela systemet.... har testat med olika minnen som jag vet funkar... har testat med annat grafkort som fungar... men ändeå så funkar det inte....
När jag statartar om systemet så pipper det 3-4 ggr sen kommer ett lite längre pip som är dovare...(har award bios)... prollen ligger på 34 grader och i burken är det ca: 38 grader så värmen e det inte heller....
nån som har ngt förslag på vad som kan vara fel....
System:
Soltek sl-75drv5
Amd athlon xp 1800+
Samsung pc2700
Hergules prophet 4500
Maxtor 80gb ata-133
June 11, 2002
Det kanske kan vara nätdelen som är för svag? AMD har en lista på vilka nätdelar de rekommenderar som minimum för respektive processor, men sedan ska den orka driva grafikkort, hårddiskar, fläktar med mera också. Ska du överklocka den också så krävs förstås ännu mera effekt... Minst 400W krävs nog för ett stabilt system.
September 15, 2001
Jag vet inte om det finns nåt liknande på ditt moderkort, men jag har en liten jumper som man ska ta bort om man ska köra med procesorer med 266mhz bus. Min kompis hade inte tagit bort denna jumper och då antog datorn att det var en prolle med 200mhz bus. Och hastigheten stannade runt 1000mhz i stället för 1400mhz. Men det kan ju vara specielt för msi korten??
June 11, 2001
Kolla att ditt grafikkort stöder 4x, annars går det inte att köra processorn i 266FSB, kolla även att ditt minne sitter i FÖRSTA minnesporten, annars kan inte systemet starta i 266 FSB.
Tillägg: Pipen betyder "Inget grafikminne hittat". Processorn kan vara för snabb för kortet.
[ Detta Inlägg ändrades av: Sebbe den 2002-06-23 16:16 ]
May 6, 2002
Tillägg: Pipen betyder "Inget grafikminne hittat". Processorn kan vara för snabb för kortet.
heh, du får köpa ett ASUS A7V333, det säger på Engelska vad som blir fel i Post Setup/uppstart 😀
Efter ett tag blir det dock lite störigt att höra "Post Setup OK - Now booting Operating System"
2 Guest(s)