August 18, 2006
Goddag! Hoppas någon duktig här kan hjälpa mig kvickt.
Köpte ett Gainward asus 6800 GS 512 mb AGP i förrgår. (hade ett Radeon 9600 256mb innan). Till min förvåning laggar call of duty 2 när det blir brötigt i spelet, och jag kör nästan på sämsta inställningarna. Total war går inte ens att spela när det är strid i snöoväder. Counter-strike ligger runt 50-70 i FPS.
Nu undrar jag vad fan som är fel? Laggade ju mindre med mitt gamla grafikkort och det är skit.
Jag har en P4 3.0 Ghz, 1500mb i ram och 2 fläktar + cpu fläkt + grafikkorts fläkt, så varmt är det inte direkt.
Något måste väl ändå vara fel? Borde ju flyta skitbra i dom spelen.
Hade uppskattat hjälp snarast av någon vänlig!
August 18, 2006
GS är ju inte budget i den serien, det är ju det bästa. Golden sample. Men det är fortfarande AGP kort, jag vet. Men inte fan ska det vara sämre än ett Radeon 9600. Jag har ett 520w agg, så det är helt riktigt, och kortet får sin el.
Testade CS nu igen, ligger runt 40-60 i FPS i snitt, det är fan löjligt detta. Ja, vertikal sync är av, borde inte spela någon roll ens. Snälla, ingen som vet vad man kan göra?
Jag har nyaste drivrutinerna från nvidias hemsida med.
August 18, 2006
DrPepper wrote: Varför tror du att Gs korten är billigare än GT korten? Jo för att det är budget.
Å ja ett X800Pro är bättre än ett 6800Gs tyvärr.
Hums ok. Fanns vanligt kort med som inte hade GS betäckningen, och killen i affären sa att GS var bäst, kostade ju fan 2800kr. Tänkte köpa ett x1300 eller x1600, minns inte vilket, först, men han sa att detta var mycket bättre. Golden sample var tydligen testade för att klara mer belastning om man ville klocka upp dom. Och jag menar, 2800kr, jag kan köpa ett x800 för hälften, om inte mindre. Det är väl klart som fan att mitt ska vara bättre då? Sen att mitt Radeon 9600 fungerade bättre säger väl än del? det är INTE bättre än detta. Hade 100 i fps i ex. CS hela tiden, nu ligger jag runt 40-50, det är ju seriöst fel.
EliXyR wrote: du ska ligga runt 10000 med GS kortet med. Om du har en multimeter så bör du kolla 12v railen när du kör ett spel. vad för märke på agget är det du kör med?
Hm, multimeter? Jag har ett 520w Atrix agg.
August 18, 2006
Det är gainward ja. GS/XT står det i biosen när jag startar. GTS står det med någonstans. Okej att han har grova ticks och är rätt snurrig, men luras gör han inte hehe.
Men det är skitsamma för det fungerar ju inte riktigt ändå. Nu har jag iofs installerat om, ska testa FPS:en i CS nu.
August 18, 2006
Mjo, det får bli nästa steg, men det är så jävla krångligt bara för folk vill inte ha in något annat när dom har andra drivers.
Ingen annan lösning?
En lustig sak jag märkte, jag testade att köra CS i 480 sen 1024, och det var ingen FPS skillnad alls, lika dålig i alla lägen? :/ Och JA, verical sync är av, det ligger inte på 60 konstant.
April 13, 2004
vitzippa wrote: [quote=wojt]2800kr? 😮
Det får man ju ett 7800GS för.
Njae, inte AGP iaf.
Mmm, jag ska nog göra det för säkerhets skull.
Jo du kan visst få ett 7800gs AGP för det priset 😛 🙄
Antingen vet din försäljare inte vad han pratar om eller så drar han en penna med dig 😛 🙄
2 Guest(s)