August 14, 2001
Hoj..
Nu är det såhär att jag har lite problem med min cd-rom.. Den vägrar läsa cd-skivor. Då ja trycker in en cd i cd-romen och går i utforskaren å klickar på E: vilket e min cd-rom enhet så står det.
E: is not accessible, Incorrect funktion
Vad beror detta på? Har den gett upp nu eller? Då jag går i systemhanteraren så är det inge utropstecken och det står att eneheten funkar fint. Så hur får jag nu igång min fina cd-rom jobbigt att bara ha brännaren..
Kan det ha något med att jag installerade Easy cd cre8tor 5.02 eller Daemon (ett program som gör en fejkcd så att man inte behöver bränna Bin o Cue filer.)
Kan även säga att jag har Windows Xp professional men kom inte å gnäll på att de suger å blablabla för det är jag inte intresserad av!! Jag vill bara ha hjälp med vad som är FEL!
August 14, 2001
May 29, 2001
kolla först om det är mjukvaru eller hårdvaru fel, ändra boot sequnce i bios å sen testar du om du kan boota upp från cd-rom med tex en win98 el 2000 skiva, tror XP skivan e bootningsbar med, skulle det inte fungera så kan du testa med annan ide kabel för att utesluta att det är felet, funkar inte det koppla in cd-rom på en annan ide kanal för att utesluta fel på moderkortet å går inte det så då har du konstaterat att din cd-rom e kass, snabbt å enkelt : )
1 Guest(s)