March 11, 2002
Tja!
Jag har ett problem. Min dator fungerar inte som den ska. Problemet är att när jag startar min dator så slocknar den efter ett tag när mitt OS har börjat att ladda. Den går som i vänteläge och jag är absolut säker på att det inte är fel på skärmen.
Först trodde jag att det var fel på min mjukvara. Men efter att ha formaterat min hårddisk så var problemet kvar.
Jag misstänker att det är något glapp i min data. Man jag vet inte säkert.
Är det någon som vet vad det kan vara för fel. Eller kanske har någon råkat ut för samma fel ??
/ ulmut
June 11, 2001
om du beskriver vad som finns på skärmen innan den slocknar kan det finnas en möjlighet att hitta orsaken.
Har du för övrigt provat att koppla skärmen till en egen väggkontakt och inte genom ett grenuttag? Har du ett grenuttag kan det vara svagt överbelastat och då slocknar skärmen, 3 watt brukar räcka...
April 10, 2001
Vad har du för dator och grafikkort?
Hadde ett liknande problem på en dator jag skulle fixa åt en kille.. de va att han inte installerat drivisarna till chipset för moderkortet, (intel, via mm.) utan dom klarade inte datorn av att köra vidare när den laddat drivisarna för graffet.
Kolla det....
March 11, 2002
Jag har en AMD 900, GForce 2 MX
Hur gör jag för att installera grejerna till mitt moderkort då? Gör jag de från dos eller nåt. Jag får i så fall hoppas på att det inte tar så lång tid att installera det. För bara efter en minut (eller mindre) så slocknar datorn.
/ ulmut
June 11, 2001
Plocka ut allt utom grafikkort och installera datorn.
installera sedan drivrutiner för mobo. starta sedan datorn i felsäkert läge och kör defragmentering av disken, släck systemet och sätt i ett kort i taget och prova.
Men det låter helt klart fortfarande som att elnätet är överbelastat, kolla att du har 10A och inte 6A på propparna. Min dator har ALLDRIG startat på 6A.
1 Guest(s)