fel på moderkortet eller nätagregatet?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
fel på moderkortet eller nätagregatet?
roru
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 23, 2007 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

har fått ett konstigt fel...

när jag sätter på datorn å startar upp den så tar det lång stund att komma in i windows...å efter några minuter så fryser datorn å grafiken blir lite konstig...

å när jag startar om så kommer jag inte ens in i bisoen...men får den vila lite grann så kan jag komma in i bisoen,men där blir grafiken ochså konstig,svårt att läsa vad det står...

tempen på processorn ligger runt 38 grader likaså system temp..alla fläktar funkar...har testat att byta grafikkort å det blev samma fel..bytte hårddisk,blev samma fel...nån dag innan problemett började tyckte jag att det luktade bränt från datorn,men det försvann sen....kan inte se nått som se bränt ut,eller konstigt ut på moderkortet..vad tror ni det är för fel?

har dessa delar...msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2..å en sonata2 med 450 w nätdel

michieff
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
1126153
March 23, 2007 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

enligt mig så låter det som ett moderkortsfel eftersom det är väldigt sällsynt att ett nätagg levereras med fabriksfel..

om den beter sig som att den inte orkar starta windows och fryser så har det med strömmen att göra..ganska säkert..om du bytt grafikkort och försökt med ett annat osv och det är samma fel så är det ganska säkert strömmen..så undersök att boota med ett annat moderkort..det skulle jag gjort

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1126167
March 23, 2007 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du byggt burken själv? 😕
Testa med ett annat nätagg 😛

roru
Medlem
1126533
March 25, 2007 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

har testat att byta nätagregat..blev bättre..har inga grafikfel..men det tar hundra år att komma in i windows,öppna mappar m.m.....men att surfa går bra....kan nätdelen skadat min hårdisk?

får ochså detta fel meddelande...

windows defender

"Application failed to inicialize: 0x800106ba . a problem caused Windows
Defender Service to stop. To start the service restart the computer or search
help and Support on how to start a service manually. "

jag har windows vista 64 bitar(äkta)..kan det göra så att det tar år å öppna mappar å sånt

har nu testat min gamla hådisk med xp...å den funkar perfekt...

har kört ad aware...inga maskar...har testat att installera om vista men det går inte

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1126559
March 25, 2007 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Off Topic: Vista är ett virus 🙄

roru
Medlem
1126626
March 26, 2007 - 5:33 am
sp_Permalink sp_Print

har fortfarande fel...

när jag satt i min gamla hårdisk(ide) å kör med xp så funkar datorn bra..kan även gå in på hårdisken som jag har vista på(sata2),å bläddra bland filer å sånt...men så fort jag använder vista hårdsiken som operativ system,så blir datorn som sakt enormt slö...

testade att installera vista på min gamla hårdisk(ide),tog ca: 30 minuter innan datorn ville börja installera vista..sen gick det jätte sakta upp till 14% där installationen avbröts å jag fick detta felmedelande..

0x800703ed

kan det va så att mitt moderkort inte längre vill ha vista?funkar ju hur bra som hellst med xp...

kan nätdelen haft sönder nått på moderkortet,när det blev fel på nätdelen?har nu lånat ett annat nätagg..

kentk
Medlem
Forum Posts: 101
1126627
March 26, 2007 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

enligt mig så låter det som ett moderkortsfel eftersom det är väldigt sällsynt att ett nätagg levereras med fabriksfel..

Enligt min mening är det många gånger fler fel på ett nätagg än på ett moderkort..

Har tyvärr varit med om att nätagg är dött redan vid leverans (både lösa agg och i lådor), speciellt Antec nätagg 🙁 de kanske har blivit bättre..??

Köp en liten dosa från Antec som testar spänningarna på nätagget så vet du att det är ok...

roru
Medlem
1126635
March 26, 2007 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

mitt nätagg använder jag inte,det är nått fel på det,det kommer ett högt vinade ljud från det...har fått lånat ett annat nu...(det är hellt,funkar perfekt i hans dator)

det är väl mitt nätagg som förstört nått i datorn..har i alla fall testat minnerna å grafikkortet,å de verkar va hela i allafall..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL