November 22, 2001
fel på sista testet i 3d mark 01. När den visar den snurrande hästen så blir det lite små fyrkanter och så avbryts det. En gång fick jag blåskärm och ett par gånger så går den tillbaka till Windows och börjar blinka. Alltså skärmen släcks och tänds.
Är ett Gainward 7900gt på ett Abit kn8-sli. Amd 64 x2 3800+.
Det funkade bra innan, men sen brann moderkortet och jag fick det utbytt. Kan det ev vara hårdvarufel? Alla andra tester går hur bra som helst. Det är just testet med hästen som ballar ur. Har Windows XP sp2 med alla updates och senaste nvidia drivisarna. Har kört memtest och det ska inte vara några fel där. Ska testa 3d mark 03 och 05 få se om det blir nån skillnad. Finns det nåt program annars där man kan testa gfx-kortet efter ev fel? Som man kan köra med minnen och hårddiskar etc.
mvh
pemani
November 22, 2001
tack för svaret..
har dock kommit fram till att det är hårdvarufel på gfx-kortet.
Körde 3d Mark 01 och den körde igenom alla test utan problem utom det sista. Då blir det som sagt små artifakter och sen får man antingen blåskärm eller ett väldigtinstabilt system man inte kan arbeta i.
Har nu testat kortet i en annan dator och det är exakt samma sak där. Testade då det andra kortet i min dator och det funkar utmärkt. Så det måste ju bara vara gfx-kortet, eller?
Det funkar bra precis när jag fick den men sen brann ju moderkortet så den verkar ju ha tagit med sig gfx-kortet också, tyvärr =/
Tur det bara än en månad sen jag köpte det. Bör ju gå på garantin.
mvh
pemani
2 Guest(s)