October 31, 2001
Nu ska ni få något att bita i!
Jag har en gammal pentiumburk som jag köpt en 40gigs hd och brännare till för att ha som lagringsdator, eftersom min bärbara bara har 10gig. Jag kopplade ihop mina datorer, skickade över en fil, och plötsligt hängde sig datorn (den stationära) och det stod att explorer behövs startas om. Jag startade om datorn och nu får jag följande meddelande:
*** STOP: 0x00000071 (0x00000000,0x00000000,0x00000000
SESSION5_INITIALIZATION_FAILED
Om det här är första gången du ser det här stoppfelmeddelandet,
bör du starta om datorn. Utför följande steg om meddelandet visas på nytt:
Kontrollera att all ny maskin- och programvara är korrekt installerad.
Om det här är en ny installation, kan du kontakta maskin- eller
programvarutillverkarna om du behöver speciella filer för windows 2000
Om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera eller ta bort nyinstallerad
maskin- eller programvara. Inaktivera alternativ för BIOS minnet som exempelvis
caching eller shadowing.
Så här gör du om du måste använda felsäkert läge för att ta bort eller inaktivera
komponenter: STarta om datorn, tryck F8 för att visa listan avancerade startalternativ och välj
felsäkert läge.
Mer information om hur du felsöker stoppfel finns i startboken
Om jag gör som det står och försöker köra felsäkert kommer samma ruta upp. Alltså har jag totalt kört fast. En idé kanske kunde vara att starta upp den med startdiskett och installera om windows?, vad tror ni om det eller finns det någon som kan hjälpa mig??
Tacksam för svar!
Mikael Franzen
July 12, 2001
Jag fick nått liknande. Det gick inte heller att reparera den dåvarande installationen.
Så enda alternativen är att installera om.
Det finns en .exe som skapar 4 st installationsdisketter på din win2k skiva, ligger under mappen /bootdisk (eller nått sånt).
Good luck!
June 4, 2001
Inte för att Xp e bättre men om dt skulle komma upp en sådan ruta där och bla bla så kan man välja där man väljer felsäkert läge att använda den senaste konfiurgationen som fungerade. Mycket smart. har sluppit massor av om installationer på detta vis. men i Xp fungerar inte alla program.
October 1, 2001
On 2001-11-10 23:50, M_fredriksson_ wrote:
Inte för att Xp e bättre men om dt skulle komma upp en sådan ruta där och bla bla så kan man välja där man väljer felsäkert läge att använda den senaste konfiurgationen som fungerade. Mycket smart. har sluppit massor av om installationer på detta vis. men i Xp fungerar inte alla program.
Det kan man faktiskt även välja i 2k, eftersom den funktionen ursprungligen kommer från NT.
1 Guest(s)