September 5, 2001
Jag har en t-bird 1,2ghz och ett MSI k7t-pro2A med kt133 chipset som har strulat tills ej ordentligt nu
DEt började med att när jag spelade ett enkelt 3d spel så bara slockna skärmen plötsligt och sen så när jag startade om datorn så slockna skärmen igen 5-10sek efter att den startats om
Detta händer hela tiden och vill itne sluta
Jag har provat en annan cpu(duron 700mhz) och anat nätagg(300W) men samma sak händer
En sjuk sak jag lagt märke till är att precis så datorn startat så hör man ett surrande från cpun som blir högre och högre, tills skärmen då dör, det kommer inte från nån fläkt för jag koppla ur varena fläkt och hårddisk i datorn och ljudet kommer ändå från cpun
Vad kan detta vara då???
Inga sladdar e kortslutna på nått sätt vad jag kan se..
D-Led´sen på moderkortet visar "decompressing BIOS image to RAM" när skärmen slocknar
February 11, 2001
Någon kondring som låter kankse. De brukar pipa på ett underligt sätt.
"Decompressing BIOS image into RAM" Betyder ju som det står.. Den hänger sig då ju.. Testa o byt ut minnesmodulen mot en annan. Eller flytta den till en annan minnesplats.
Byt graffekort.
Sänk hastigheten under specs.
Gör nått..
| LianLi PC70 | MSI 694D-Pro2 Dual-Firewire-RAID| Dual P3:800@1066 | PQI 4*256Mb RAM | 4x30Gb IBM | TNT2 | AKVARIUM 300L med en stor fisk | Eheim 1250 | [i]DangerDen Copper Core Radiator, Maze1C |
[ Detta Inlägg ändrades av: Mattias aka [NH]TheGhozt den 2001-12-25 03:46 ]
February 11, 2001
Montera ner hela skiten o lägg ut det på golvet.
Sätt sedan ihop det lugnt o försiktigt.
Det har fixat lite underliga "DÖTT" problem som jag haft. Inte ett liv i något. Monterar ner. Sätter ihop. Funkar inte.. 🙁
Sedan så plockade jag BIOS chippet en gång då absolut inget fungerade efter nermontering o skit. Blev galen o satte i det på bakvänt håll. I med pluggen. Mobot startar .. BIOS:en grillas som attan och jag stänger av snabbare än kvickt. Vrider på BIOS chippet 180 grader. I med det. O datorn fungerar bättre än aldrig förr.
Hehe.. Sådana där underliga oförklarliga problem som uppstår ibland.. Löses med våld i slutändan...
September 5, 2001
May 17, 2001
On 2001-12-25 03:50, Mattias aka [NH]TheGhozt wrote:
BIOS:en grillas som attan och jag stänger av snabbare än kvickt. Vrider på BIOS chippet 180 grader. I med det. O datorn fungerar bättre än aldrig förr.Hehe.. Sådana där underliga oförklarliga problem som uppstår ibland.. Löses med våld i slutändan...
Hehe, grillade mitt BIOS en gång jag med... etiketten som sitter på det smälte ihop t.o.m. ... men, vände det rätt, och då funkade det fint... BIOS verkar tåla en del
1 Guest(s)