January 4, 2001
Hallå...
Jag beställde ett 128mb pc133 ICKE orginal från datorbutiken för snart ett år sedan... har inte tittat på det så mycket men igår granska jag det och det står Apacer på minnet och på ett klistermärke... fick jag ett orginal minne ändå?
tråkigt att man innte kan få de saker man beställt isånna fall....
January 14, 2001
Ska man ha billiga och bra minnen för tillfället så är helt klart Mosel det bästa valet enligt mig! Men det vet väl de flesta vid det här laget..
Tekniknörd som gillar att träna.
April 9, 2001
Men helt alvarligt: Finns det verkligen icke original minnen i den bemärkelse ni anger? Ett icke original minne är väl ett bulk uppköp där datorbutiken inte vet vad dom har/får utan säljer dessa som "No-name".
Det kan väl inte finnas så många tillverkare av minnen eller??
Det här är ju känsliga prylar så det måste ju vara "bra" företag som har tillverkat dom, eller?
Jag köpte också sk No-name minnen på Mycom och det var något som hette ACE som jag kunde köra i CL2 etc..
En fråga: Vad är icke-original till skillnad ifrån vad?
-----------------
SYSTEM#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3 (Leadtek Winfast 64MB TV-out), Soundblaster PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB, Miro StudioDV.
SYSTEM#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400 MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta inlägg ändrade av carnail 2001-05-13 10:26 ]
[ Detta inlägg ändrade av carnail 2001-05-13 10:28 ]
Nä men det är precis som du säger! Det är bara att butikerna inte vet vilka som har gjort de minnena som kommer in för att det då är okända tredjeparts tillvekare! Men Noname minnen kan också visa sig vara väldigt bra.. men det är inte säkert..
April 2, 2001
Anton, är du nu riktgt vaken. Bara för att datorbutiken inte vet vad det är för tillverkare, så är det inte det samma som att det är Icke-orginalminne.
Ifall Mosel tillverkar kretsar, och Clas Oholson sätter ihop dem, och tydligt skriver att det är så till datorbutiken, så är det INTE Orginalminnen!
Nä men det var ju faktiskt inte så jag menade!
Det är ju klart att de stora tillverkarna har tydlig märkning på sina minnen så att man vet vilka som kommer från tillverkare som har "Orginal status" och vilka som inte är orginal minnen!
Blir lite klöddigt att förklara..
Nu förstår jag inte vad du menar?
Var kom Clas Ohlsson in i bilden förrästen..
Du menar typ att ett orginal minne klassas som Noname eftersom det är gjort av ett litet företag? eller hur menar du?
April 2, 2001
Jaa, ungefär.
Kommer ett minne från ett företag som heter Wyang chuang huang kong, som själva tillverkat/monterat allting, så är det ett Orginal minne, men det kommer nog att heta Noname när det säljs i butiken, p.g.a. att grossisten kanske köper ifrån 10 olika tillverkare som gör Orginalminnen, men att han inte kan säga när vilket kommer, eller vilket som kommer, så därför får det heta Orginal Noname!
1 Guest(s)