November 5, 2001
Jag har nu en 80gb uppdelad i 4st partitoner, en för XP, en för film, en för mp3, också en tom som jag ska lägga in winME på. Och det för att jag ska kunna anv videoredigeringskortet DC10+, som bara funkar i 98 & ME. Jag har 40gb också som för tillfället är tom eftersom jag ska anv den till filmredigeringen. Och nu undrar jag med vilket filsystem jag ska formatera den, det går väl inte att göra så den kan anv av både XP & ME va? Jag kör ju NTFS på de befintliga partitionerna. 40gb ska ju i första hand anv av ME för redigeringsprogrammet....hur fan ska jag göra?
October 20, 2001
Tänk bara på att om du vill att andra ska kunna komma åt din dator via lokalt nätverk så är det bättre att ha fat32 för kör du NTFS så kommer dom inte att se din partition.
Det gäller om du har NTFS på c: då ser dom INGEN partition alls sen om du ändå vill ha en på, låt säga d: då finns c:, e: osv. men inte d:.
NTFS är egentligen bara bra till säkerhet, visst jag kör det men jag kör även en FTP så folk loggar in där igenom istället och då spelar det ingen roll vilket av dom 2 du kör
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-11-20 01:12 ]
July 18, 2001
On 2001-11-20 01:11, Vecna wrote:
Tänk bara på att om du vill att andra ska kunna komma åt din dator via lokalt nätverk så är det bättre att ha fat32 för kör du NTFS så kommer dom inte att se din partition.Det gäller om du har NTFS på c: då ser dom INGEN partition alls sen om du ändå vill ha en på, låt säga d: då finns c:, e: osv. men inte d:.
NTFS är egentligen bara bra till säkerhet, visst jag kör det men jag kör även en FTP så folk loggar in där igenom istället och då spelar det ingen roll vilket av dom 2 du kör
Men det där stämer ju inte så bra , spelar väl ingen roll vilket filsystem du har när du kör över nätverk eller?? du kan väl tex se en Linux part osv igenom nätverk oavsett vad du har för filsystem på den andra datorn. det är väl protokollet som översätter så man ser alla olika filsystem. hur gör dom annars på företag tex??? men olika op å filsystem?? hmm tror du var ute å segla lite på djup vatten där min vän
2 Guest(s)