Fix till DFI Lanparty NFII Ultra B!|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fix till DFI Lanparty NFII Ultra B!
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 16, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

https://www.nordichardware.se/.....18872.html

Ja, om någon har liknande problem så tänkte jag avslöja min lösning.
Jag flashade om med [urlhttp://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/LP_NF2_DB24.exeurl]DETTA[/url] bios.

Skaffa en _NY OANVÄND_ diskett för att få det att fungera. Annars kan det gå lite hur som helst. Starta bara programmet så kommer det att skrivas till Floppyn. Starta om datorn, in i BIOS och ändra första bootdevice till Floppy, stäng av att den ska boota från andra enheter.
Sedan flashas det, och du trycker F1 när det är klart.

Så fort datorn startas laddar du original inställningarna i BIOS.

Härifrån om ni har samma problem som mig (Operativsystemet kan inte startas) så var jag tvungen att stänga av båda nätverkskorten från BIOS, ta bort byglarna som sitter på moderkortet vid ljudplatsen. (1.4.4 i manualen)

Sedan fungerade det perfekt, datorn bootade och gick fint. När jag sedan kommit in i Windows en gång så kunde jag aktivera alla sakerna igen.

Hoppas att detta löser era problem med att det inte bootar. :bok:

(Gammalt socket A mobo iofs, men kan finnas någon stackare som det inte fungerar för. Ville bara dela med mig utav min kunskap.) 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
921635
July 16, 2005 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Trevligt att du lyckades sparka igång den. 🙂

Jag har ett likadant moderkort men har inte haft den minsta lilla krångel med mitt. Det körs överklockad hela tiden utan minsta tjafs.

kortet var så bra att jag i det närmast sparkade igång mitt med 250 FSB rakt av från kartongen.
Numera tuffar den på i en lägre FSB men überstabilt.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
921640
July 16, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Trevligt att du lyckades sparka igång den. 🙂

Jag har ett likadant moderkort men har inte haft den minsta lilla krångel med mitt. Det körs överklockad hela tiden utan minsta tjafs.

kortet var så bra att jag i det närmast sparkade igång mitt med 250 FSB rakt av från kartongen.
Numera tuffar den på i en lägre FSB men überstabilt.

Ja, det var roligt. 😀 Sådana stunder med datorer som jag uppskattar. Efter över 20 timmars pillande så går det äntligen igång.

Han som sålde det till mig sa att det fungerade perfekt (My ass). Klåparna från DFI hade glömt att sätta dit byglar på piggarna vid PCI-portarna. (Så att man kan använda det inbyggda ljudkortet) Var det första jag åtgärdade.
Skulle gissa på att jag hade det första bioset som släpptes, sedan så var delarna nyare än bioset eller något. Så det inte var kompitabelt.

Aja, hoppas att någon liten stackare får hjälp utav detta i alla fall.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 247
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL