June 11, 2001
Gränsen 2GB är lite lurig, du lär inte kunna få den att se ut som flera enheter då läsaren redan är delad i flera enheter. Eventuellt skulle det gå om du kan få bios att identifiera enheten som en hårddisk, men då gäller det att läsaren bara läser ett kort för att kunna dela enheten i flera bokstäver. Begränsningen kan även vara att du använder kort som är 2GB eller mindre vilket då ofta indentifieras om löst media vilket gör att endast en bokstav per fysisk enhet blir tillgänglig.
Anledningen till att jag kan dela (men jag gör det inte) mina Compact Flash-kort i flera partitioner beror på den externa hårddiskkasett jag har kan använda korten och föra in dom i hårddisken. Men rent praktisk är det inte nödvändigt att dela korten i flera partitioner då det huvudsakligen inte ger någon vinst. Att använda en extern hårddisk på 320 GB eller mer är smartare. Slutligen, dela upp 2GB i flera partitioner är lite att gå över ån efter vatten. Partitionerna blir så små att man snarare förlorar utrymme.
2 Guest(s)