September 19, 2001
Vilken storlek brukar fläkten i nätagget ha?
tittade in i mitt och det såg ut som en 80mm... tänka byta min till en Zalman 20dB för den väsnas som fan nu... har ett L & C 300W i en Chieftec Dragon Midi tower...
eller vet nån om det bara går att koppla om till 7volt på den befintliga fläkten..?
September 19, 2001
On 2001-11-22 12:34, bOnO wrote:
Det är ju en metod, men det står på nätaggregatet att det e temp styrt, men det kan bara vara det om du kopplar in det på mobot via 3-pins kontakten...?
Det finns en kontakt från agget du kan koppla på en 3 pinnare, men då kommer fläkten gå ännu snabbare när det bli varmt.. det är en turbo funktion som går på när det är varmt..
Inget som gör agget tystare alltså!
September 19, 2001
Men kan man inte även styra fläkten via den genom t.e.x Asus Probe?
tyckte jag läste det på en tråd nyss.. kanske var fel dock....
finns det inte separata volt adapters att köpa, 12-7volt?
slipper man kvadda fläkten....
annars får man väl antingen löda om kontakten eller byta till en zalman lr papst...
September 19, 2001
On 2001-11-22 13:30, bOnO wrote:
Men kan man inte även styra fläkten via den genom t.e.x Asus Probe?
tyckte jag läste det på en tråd nyss.. kanske var fel dock....finns det inte separata volt adapters att köpa, 12-7volt?
slipper man kvadda fläkten....
annars får man väl antingen löda om kontakten eller byta till en zalman lr papst...
visst finns adapters.. tror både http://www.kylning.com och http://www.gtek.net har dom
September 19, 2001
Har en hemmabyggd Fancontroller med 2 fläktar på redan, med vridpotentiometer, så man skulle kunna koppla in nätagget på den... men skulle inte det kunna bli för varmt?
Ska även tilläga att den kör jag med egen strömförsörjning, vilket inte gör någon skillnad antar jag...
[ Detta Inlägg ändrades av: bOnO den 2001-11-22 13:38 ]
September 19, 2001
On 2001-11-22 13:37, bOnO wrote:
Har en hemmabyggd Fancontroller med 2 fläktar på redan, med vridpotentiometer, så man skulle kunna koppla in nätagget på den... men skulle inte det kunna bli för varmt?
vore ju perfekt att koppla där... och visst kan det bli för varmt, det är ju en risk man får ta
1 Guest(s)