January 27, 2007
Fläktar snurra på 100% med Asus P8Z77-I Hjälp!!!
Hej
Köpt en blankande ny Asus P8Z77-I moderkort. Och stoppade in min i5 2500K och en Push Pull Antec Kuhler 620 med två identisk Yate loon 120mm fläkt
Har nyligen byte ut en väl fungerande Asus P8P67-M PRO moderkort, samma CPU samma kylning.
Problemet är fläkterna på den nya kortet snurra för fullt 100% Verkan senaste speedfan eller ASUS egen ASUS suite II med Fan Expert hjälper. Det stå systemfan på speed fan 2139rpm!!
Har provat masser oliker variationer och konfigerationer på speedfan och Asus Suite utan framgång. Även gott in i biosen och ändrade setting för fläktar
Kortet har den senaste bios 0706.
Ingenting hjälper
Den nya Asus P8ZZ7-I är mini ATX format med bara två fläkt kontakt; chassis och CPU
Det gick hur bra som helst att styra fläktar med min GAMMALT P8P67-M PRO kort i en Windows8 miljön
Är det defekt eller har jag missat nåt. allt är updaterat
Enligt speedfans hemsida har den stöd för NCT6779D chipset som kontroller fläkt kontakten
Hjälp
January 27, 2007
January 27, 2007
January 27, 2007
Har installerat en tidigare 3,35 tum Scythe kaze mini från en tidigare build och en extra fläkt på backsidan. Fungera primo men jag fort. förbryllade över situationen!! Hur kan det blir såå olika i samma företag ASUS? Men jag kommer köpa en 5,2 tum fläktkontoll. Snazzy elegant enhet med fina belysning. Tips?
January 27, 2007
darrenj;1285505 wrote: Har installerat en tidigare 3,35 tum Scythe kaze mini från en tidigare build och en extra fläkt på backsidan. Fungera primo men jag fort. förbryllade över situationen!! Hur kan det blir såå olika i samma företag ASUS? Men jag kommer köpa en 5,2 tum fläktkontoll. Snazzy elegant enhet med fina belysning. Tips?
EDIT!!!
Found the answer DEEEP, hidden inside ASUS forum (assholes they are)
ASUSTeK Computer Inc.-Forum- Fan speed control
Skulle aldrig går över till den här mkort!!!
1 Guest(s)