February 1, 2002
Fabian wrote: Hej!
Jag har ett ganska jobbigt problem, att fläkten börjar låta ett väldigt irriterande ljud då och då. Om man ger skalet på datorn ett slag då slutar det? *hmm?*Sedan börjar det efter 2 min igen.
Jobbigt som f*n 🙂Tacksam för svar. Fabian
Hej!
Verkar inte vara fläkten som låter illa utan du har nått i ditt skal som sitter löst eller inte sitter i som det ska .
Testa med att lossa ditt skal på Lådan och se om det slutar att vibrera,om det inte gör det så får du fortsätta att kolla vad som kan sitta löst .Kan ju vara en hårddisk eller en cd som får skalet att låta illa,(har själv råkat ut för detta) men glöm inte att stänga av din pc mellan försöken.Kan ju hända tråkigheter annars. 😕
July 29, 2002
Fabian wrote: Hej!
Jag har ett ganska jobbigt problem, att fläkten börjar låta ett väldigt irriterande ljud då och då. Om man ger skalet på datorn ett slag då slutar det? *hmm?*Sedan börjar det efter 2 min igen.
Jobbigt som f*n 🙂Tacksam för svar. Fabian
Testa att lägga nå mellan skruvarna som dämpar lite (på fläktarna alltså). Finns att köpa på järnaffär. Se även till att allt är fastskruvat...vet inte vad du har för chassi men är det ngn popnit som har släppt så får du borra upp den och fästa om den. Testa även att sätta ner fläkten/fläktarna på 7 volt. 64bits har en bra guide hur det hela går till
December 2, 2001
Eller så är de ditt kullager på fläkten som håller på ge upp...
De brukar börja med att den låter illa och övergå i att inte fungera alls.
De hände på min gamla 4:86 DX2.. Den brann 😮
Jag skulle iaf öppna kåpan och kolla vart ljudet kommer ifrån! är de fläkten skulle jag byta ut den illakvikt!
July 29, 2002
jag hade ett liknande problem...
det var liksom ett vibrerande som slutade när man gav burken en liten smäll. om man öppnade burken så lät det inget... allt var bra... sen upptäckte jag att det bara var en lös ände av ide-kabeln (eller om det kanske var en molexkontakt) som hängde så att den precis låg mot plåten på sidan och studsade mot den i takt med vibrationerna från fläkt/hd osv... 🙂
1 Guest(s)