Ja om du vill ha den lättaste lösningne så är det nog en BlueOrb. Den kyler också väldigt bra!
Annars så är det ju billigare om du har en gammal Socket 7 kylfläns som ligger hemma och skräpar.. men det kan vara problem att fästa en sådan om du inte vill ha den fast permanent på grafikkortet..
Jag har en Socket 7 kylfläns superlimmad på mitt Asus V7700 Deluxe.. Om du ska limma fast den så ha bara lim i 2 av de fyra hörnen!! För om det skulle gå snett så går det lättare att rucka loss den..
Tekniknörd som gillar att träna.
January 8, 2001
Köp inte blueorb skiten. Undersidan är ojämn så ytan får inte tillräkligt kontakt med coren. Och fläktaset börjar låta skit redan efter en vecka gjorde det för mig iallafall så jag fick sätta ner den till 7 Volt. Enda fördelen med den är att den är snygg.
Köp hellre en gammal cpu kylare. Det är mycket billigare och bättre.
Men om det bara är problem med att ytan är dålig så är det ju bara att sandpappra ner det!
Det med fläkten vet jag inget om..
March 4, 2001
Det är almännt kännt att BlueORB:erna brukar vara av dålig kvalitet
Läs mer här:
Det verkar vara rätt spridda skurar..
Vissa tycker den är skit bra medans andra tycekr den är värdelös! 😀
Men jag litar mer på de recensioner jag har läst!
Det verkar ju vara som om vissa har något tillverknings fel.. medans andra funakr bra.. 😕
March 4, 2001
2001-04-26 22:09, skrev Anton:
Det verkar vara rätt spridda skurar..
Vissa tycker den är skit bra medans andra tycekr den är värdelös! 😀Men jag litar mer på de recensioner jag har läst!
Det verkar ju vara som om vissa har något tillverknings fel.. medans andra funakr bra.. 😕
Hur kan du lita på recensenterna?
Dom testar inte produkterna flera veckor/månader och ser hur länge t ex fläkten håller, det gör vi konsumenter...jag litar mer på recensionerna på kylning.com 😛
Nja men jag tror faktiskt att recensenterna har lite bättre expertis och lite mer att jämföra med än vad medel konsumenten har!
Det kan ju vara ett installations fel eller vad som helst som har gjort att de ha blivit förbannade och då klagar på produkten ifråga..
Jag tycker man ser det på de olika resultaten av recensionerna..
April 8, 2001
2001-04-26 19:10, skrev Bryngel:
Köp inte blueorb skiten. Undersidan är ojämn så ytan får inte tillräkligt kontakt med coren. Och fläktaset börjar låta skit redan efter en vecka gjorde det för mig iallafall
Jag håller helt med, min började låta illa som f..n redan efter tre timmar! :mad::mad::mad:
April 3, 2001
Jag måste få säga att ThermalTake verkar ha stora kvalitetsproblem överlag. Vissa är helnöjda med sin grejer, men andra är rejält missnöjda. Jag tillhör den senare gruppen.
Jag bytte bort min ChromeORB mot en Taisol och det blev fasen så mycket bättre
sänkte idle med 8 grader och full load med över tio grader!
Ja du Anton, det verkar som jag hade rätt
Nja.. det vet jag inte om jag kan hålla med om.. 😀
Jag håller fullständigt med om att Chrome Orben inte är mycket att ha! Men det var ju faktiskt BlueOreben vi snackade om!
Det är inte många grafikkorts kylare till salu som är lika bra som BlueOrben om den fungerar det vill säga!
Men om man har en gammal Socket 7 kylfläns hemma så är det ju bättre kylning med en sån!
Oavgjort skulle jag väl kalla det! 😀
March 4, 2001
2001-04-29 11:30, skrev Anton:
Ja du Anton, det verkar som jag hade rätt
Nja.. det vet jag inte om jag kan hålla med om.. 😀
Jag håller fullständigt med om att Chrome Orben inte är mycket att ha! Men det var ju faktiskt BlueOreben vi snackade om!
Det är inte många grafikkorts kylare till salu som är lika bra som BlueOrben om den fungerar det vill säga!Men om man har en gammal Socket 7 kylfläns hemma så är det ju bättre kylning med en sån!
Oavgjort skulle jag väl kalla det! 😀Hum jag skulle inte kalla en grafikkortskylare som fungerar bra i 50% av fallen bra....
Jo men så länge det är inom de 50% som är bra så är det ju okej! 😀
Nä det är ju väldigt tveksamt att lägga ut pengar på en sak som kan vara kass när man får dn.. 🙁
1 Guest(s)