February 17, 2002
Hur flashar jag mitt 7900gto till en tidigare BIOS? Sitter på 5.71.22.39.15 nu men vill ha 5.71.22.39.09 ( http://www.mvktech.net/compone.....,category/ ) då denna enligt uppgift klockar mycket mycket bättre.
Hur gör jag?
Har ingen diskettstation i datorn.
Lika bra att lägga till det nu så ni slipper: nej, det är inte aktuellt med flash till gtx än 😉
September 7, 2001
January 9, 2004
Ta ner en bootbar image från en diskett och sen använder du nero för att bränna ner filerna.
Tycker du att det är knöligt så har jag gjort en bootbar CD med bland annat 7900GTX bios på för dne som vill ha. Det BIOS som heter orginal på den skivan, fungerar bra. Har själv kommit upp i 900mhz (1800mhz) på minnet med den BIOSet.
September 7, 2001
GurkGager wrote: Ta ner en bootbar image från en diskett och sen använder du nero för att bränna ner filerna.
Tycker du att det är knöligt så har jag gjort en bootbar CD med bland annat 7900GTX bios på för dne som vill ha. Det BIOS som heter orginal på den skivan, fungerar bra. Har själv kommit upp i 900mhz (1800mhz) på minnet med den BIOSet.
vilken version är det som du får minnet i 1800mhz med?
January 9, 2004
gamma^ray wrote: [quote=GurkGager]Ta ner en bootbar image från en diskett och sen använder du nero för att bränna ner filerna.
vilken version är det som du får minnet i 1800mhz med?
Jag vet inte. Just nu har jag sålt min gammla maskin som jag hade kortet i (sparade kortet då givetvis). Det ska tilläggas att jag kunde köra igenom 3dmark i 900mhz. Dock med en del artefakter. Gissar att jag klarara 880 eller 885 utan. Ska bli intressant att se när jag kan köra med min nya maskin med lite bättre nätagg än mitt gammla Antec Smartpower 450W
2 Guest(s)